Site logo

همسان سازی خرید های آنلاین با خرید های حضوری

[ad_1]

قرنطینه‌های اخیر وابستگی بشر را به فناوری بیش از پیش نشان داده و حالا کارشناسان می‌خواهند خرید آنلاین را انسانی‌تر کنند.

در خاورمیانه نیز مردم برای خرید، دیدار و آموزش، بیش‌ازپیش به اینترنت مراجعه می‌کنند. اما بازار پوشاک از اوایل سال ۲۰۲۰ سقوط چشمگیری داشته و کارشناسان معتقدند که خریدوفروش آنلاین باید رویکردی انسانی‌تر داشته باشد.

شرکت نرم‌افزاری جت‌بیِ دُبی، پایگاهی اینترنتی برای برند‌ها طراحی کرده که هر مشتری می‌تواند با استفاده از آن اجناس را ببیند و با هم مقایسه کند و دربارهٔ‌ آنها با کارشناس مطلوب خود مشاوره کند.

مدیر این شرکت می‌گوید در سال ۲۰۲۰ صنعت مُد و پوشاک اُفت زیادی کرد، فروش آنلاین ۲۰ برندی که از پایانهٔ آنها استفاده کردند ۲۸ درصد بیشتر شده است.

تئا مایهروُلد، مدیرعامل جت‌بی می‌افزاید: «آدمی هنگام خرید آنلاین تنهاست، اما مشتری در نهایت دارد از یک فروشنده خرید می‌کند. هشتادوشش درصد مشتریان، ترجیح می‌دهند با فروشنده طرف باشند تا با نرم‌افزار. پس این خرید فردی عملا کار می‌کند.»

گروه شل‌هاب میدل‌ایست، برای برندهای لوکسی نظیر لنکام و فیسز کار فروش اختصاصی فراهم می‌کند. الکساندرا هارچیارک، مدیر پروژهٔ دیجیتال گروه شل‌هاب معتقد است انسانی کردن پایانه‌های فروش آنلاین، به‌ویژه پس از بیماری همه‌گیر، مسیر آینده است.

طراحان معتقدند برای ایجاد فناوری‌های که ارتباط انسانی داشته باشند و اعتماد بیشتری جلب کنند، ‌باید ارزش‌های انسانی را در فناوری‌های پیچیده‌تر نظیر هوش مصنوعی گنجاند. اما این پرسش باقی است که آیا ممکن است فناوری دروغ بگوید؟ پاسخ به مؤلّفهٔ انسانی بر می‌گردد یعنی به اطلاعاتی که برای هدایت یادگیری ماشین واردِ کار می‌کنیم.

 

یورونیوز

هوش مصنوعی و اخلاقیات

در سال ۲۰۱۵ روشن شد که جستجوگر استخدام آمازون، که مجهز به هوش مصنوعی بود، رزومه‌هایی که کلمهٔ «زنان» در آنها وجود داشت را کمتر می‌پسندید. مطالعهٔ سال ۲۰۱۸ دانشگاه ام‌آی‌تی نیز نشان داد که الگوریتم خودکار تشخیص چهره، بیشتر در مورد سیاهپوستان خطا می‌کند تا سفیدپوستان.

و سرانجام اعتراض‌های سال ۲۰۲۰ در این زمینه سبب شد شرکت‌هایی نظیر ای‌بی‌ام و آمازون، به سبب ترس از نظارت سراسری و تقویت تبعیض نژادی، نرم‌افزار تحلیل چهرهٔ خود را در اختیار پلیس آمریکا نگذارند.

با این همه، طبق اعلام پژوهشگاه پرایس واترهاوس کوپرز، تنها ۲۵ درصد از شرکت‌ها، پیش از به‌کارگیری هوش مصنوعی، الزامات اخلاقی را در نظر می‌گیرند. این شرکت برآورد می‌کند که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳ تریلیون یورو به توان اقتصادی جهان خواهد افزود.

استارتآپ داتوم‌کان، هوش مصنوعی را برای کارهایی نظیر حفاری ایمن در صنعت نفت، رعایت فاصلهٔ اجتماعی و زدن ماسک و همچنین تحلیل احساس به‌کار می‌گیرد.

مدیر این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی در انجام برخی وظایف خاص بهتر از انسان عمل می‌کند اما برای وظایف پیچیده‌تری نظیر تشخیص احساس هنوز نیازمند راهنمایی انسانی است، که اگر درست انجام نشود تشخیص ماشین دچار جهت‌گیری می‌شود.

شرکت داتوم‌کان برای آنکه تشخیص احساسات اصلی را به نرم‌افزار بیاموزد، ۳۰ هزار چهرهٔ مختلف را، تحت نظر یک روان‌شناس، به‌کار گرفته است.

تمامی اینها تلاشی است برای ساخت فناوری‌هایی که از حال آدمی آگاهتر بوده، آگاهیِ انسانی‌تری داشته باشند.

[ad_2]

منبع خبر

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment