لوگو سایت

واکنش آذربایجان به اظهارات سردار گودرزی


سرویس مذکور در این بیانیه مدعی شده است: سردار سرلشکر علی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اخیرا در مصاحبه ای که در رسانه های گروهی ایران منتشر شده، اظهاراتی مطرح کرده است که حقیقت را منعکس نمی کند.

سرویس مرزی جمهوری آذربایجان در ادامه ادعایش افزوده است که هیچ گاه نیروهای هیچ کشور ثالثی در مرز دولتی جمهوری آذربایجان وجود نداشته است و از این پس نیز نخواهد بود.

سرویس مذکور همچنین افزود که ادعاهای مربوط به فعالیت تکفیری ها از کشورهای خارجی و همچنین استفاده از خاک جمهوری آذربایجان توسط کشورهای ثالث برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران دروغ است و واقعیت را منعکس نمی کند.

همچنین در ادامه ادعاهای این سرویس آمده است که نیروهای هیچ کشور خارجی یا متخصصان در مرزهای این کشور وجود ندارند. مرزبانی جمهوری آذربایجان که دارای جدیدترین فرصت ها برای حفاظت و امنیت قابل اعتماد مرزهای این کشور است، نیازی به حمایت نیروهای خارجی ندارد.

پیشتر نیز «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان حضور نیروهای ثالث در مرز این کشور با ایران را رد کرده بود.

وی در عین حال مدعی شده بود که حضور عناصر بیگانه در مناطق مرزی آذربایجان در طول جنگ دوم قره باغ مطرح شد حال آنکه از نظر باکو، هیچ شواهدی برای اثبات این اتهام وجود ندارد.

ادعاهای فوق در حالی مطرح شده است که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک ایران گفته بود که در جریان آزادسازی قره باغ تعدادی از جنبش‌های تروریستی به منطقه نفوذ کردند و اسرائیل نیز در تلاش است تا از این تنش استفاده کند.

وی در ادامه تأکید کرده بود که «جمهوری اسلامی حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تاب نمی‌آورد و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه