لوگو سایت

اجرای تاکتیک عراقچی در بازار ارز!/ ساعت سعد برای قیمت دلار


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، نرخ دلار دیروز تقریبا تا ساعت ۱۶ عصر،‌ بدون تغییر نسبت به روز گذشته بود، تا بعد از ظهر هم با توجه به اینکه نرخ هرات و سلیمانیه پایین‌تر از تهران بود، این پیش‌بینی وجود داشت که نرخ تهران نیز به زیر کشیده شود اما از غروب به بعد روند بازار تغییر کرد.

برخی‌ها در بازار معتقد بودند که بانک مرکزی از طریق مداخله در بازار سلیمانیه سعی در کنترل بازار تهران داشته است و این کار را نه با تزریق دلار، بلکه با دخالت در بازار فردایی و کاغذبازی، نرخ سلیمانیه را به سمت کاهش ببرد. اگر این خبر درست باشد یک نکته قابل تامل در این روزها دارد. سیف و عراقچی برای مداخله در بازار فردایی با مساله قضایی روبرو شدند البته در دوره همتی مجوز مداخله گرفته شد اما استفاده ای نشد. حال رئیس کل جدید بانک مرکزی همان راهی را می رود که عراقچی برای مدیریت بازار ارز امتحان کرد آمارها نشان می دهد مداخله فردایی در آن مقطع توانست از شدت نوسان بکاهد ولی  با این وجود دچار مساله قضایی شد.

در کنار بحث فردایی نرخ سلیمانیه نیز سیگنال کاهشی را به دلار تهران داده بود؛ یک نظریه هم هست که وقتی هرات و سلیمانیه پایین میکشد، یعنی اینکه از اینجا دلار به سمت مرز می‌رود. اما با توجه به برخی اخبار منفی برجامی و صحبت‌های رئیس جمهور، کاهش دلار تا عصر رخ نداده بود.  برخی معامله گران بازار، از سخنان رئیس جمهور در خصوص نقش دلالان در فضای مجازی برای فضاسازی در قیمت دلار، اینطور برداشت کردند که امکان امنیتی شدن  بازار وجود دارد.

یک خبر نیز راجع به آزادسازی پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی وجود داشت که با خبر عصر، جو بازار را کاهشی کرد. خبری که در نهایت فرمان کاهش را به بازار داد، شایعاتی در خصوص آزادی ۵ تا ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران بود؛ این مسئله می‌تواند به معنی چراغ سبز آمریکا به پیش شرط ایران برای مذاکره باشد.

همچنین نرخ هرات در ساعت ۱۹ سطح مهم ۲۷ هزار تومان را از دست داد، و در معاملات فردایی در کف این سطح قرار گرفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه