لوگو سایت

آمریکا جنگنده ندهد، از روسیه می خریم!


 رای الیوم گزارش داد، اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه اظهار کرد: اگر آمریکا فروش جنگنده‌های اف-۱۶ را پس از توقف قرارداد جنگنده‌های اف-۳۵، لغو کند، ترکیه احتمالا جنگنده‌های مدل سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ روسی را خریداری می‌کند.

پیشتر دیمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه اعلام کرده بود، در صورتی که آنکارا تصمیم به خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ بگیرد، روسیه آماده مذاکره با ترکیه در این خصوص است.

دمیر در ادامه گفت: اگر روند خرید اف-۱۶ نتیجه‌ای نداد، ترکیه هرگز دست بسته نخواهد ماند.

رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه افزود: در صورت لزوم، موضوع جنگنده‌های سوخو-۳۵ و سوخو-۵۷ و هر چیزی برای تضمین امنیت ما می‌تواند هر زمانی مطرح شود و اگر نیاز به تلاش بیشتری وجود داشت، همواره می‌توانیم راه‌حلی برای آن بیابیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه عصر یکشنبه اظهار کرد: پس از لغو قرارداد تولید جنگنده‌های اف-۳۵ در ترکیه، آمریکا به کشور ما پیشنهاد خرید جنگنده‌های اف-۱۶ را داد.

آمریکا به دلیل اینکه ترکیه سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری کرد، با ارسال پیامی رسمی به ترکیه اعلام کرد که این کشور را از برنامه تولید جدیدترین جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشت.

پیشتر ترکیه به خرید ۱۰۰ فروند جنگنده مدل اف-۳۵ متعهد شده بود و همچنین در تولید بیش از ۱۰۰۰ قطعه آن مشارکت کرده بود، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه نیز پیشتر گفته بود، “ترکیه با وجود اینکه آمریکا آن را از این پروژه حذف کرد، به تولید این قطعات ادامه می‌دهد”.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه