لوگو سایت

حمله خرس‌های بورس به تالار سعادت آباد


 به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی سقوط کرد و شاخص هم وزن بیشترین ریزش پائیز را پشت سر گذاشت.   

بورس

اعداد سرخ تابلوی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در ۳۰ دقیقه ابتدایی ۱۵ هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز ۹ هزار و ۱۸۳ واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۹۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۵۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۳۵ نماد بورسی و ۱۸ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۲۷ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۰۴ نماد بورسی و ۱۲۳ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

پنجمین روز خروج سهامداران حقیقی

روز شنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۷۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.  در مجموع ۵ روز اخیر ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آریان (شرکت پارس آریان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۰۹ میلیارد تومان بود. پس از آریان، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و پارسان (شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «پارسان»، «پارس» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «فولاد»، «اپال» و «کالا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «هرمز»، «غصینو» و «بپاس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و فسبزوار و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۰ درصد افت کرد و در رقم ۲۳۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به چهارشنبه ۳۸۱ درصد افزایش یافت و ۹۷۷ میلیارد تومان شد. 

نماد انرژی۳ (سایر اشخاص بورس انرژی) با صف‌ خرید ۱۳۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از انرژی۳، نمادهای «های وب» (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب) و «سیمرغ» (شرکت سیمرغ) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۶۳ میلیارد تومانی داشت. پس از وبملت، شفن (پپتروشیمی فناوران) و شاراک (شرکت پتروشیمی شازند اراک) بیشترین صف فروش داشتند.

رشد اندک ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه ۶۳ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز به ۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان رسید که ۵۰ درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان رسید.

فولاد و خودرو صدرنشینان جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۰۷ میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و کالا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شتران و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خودرو (ایران خودرو) با تعداد ۳۷۰ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۴۵ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فولاد تعلق داشت. کرمان و خپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه