لوگو سایت

مقایسه سردبیر ویکی‌لیکس از کسانی که قصد کشتن آسانژ را داشتند با قاتلان خاشقجی


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردبیر سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که درصدد کشتن موسس سایت جولیان آسانژ بوده تفاوتی با قاتلان جمال خاشقجی رونامه‌نگار سعودی ندارد.

کریستین هراونسون، سردبیر سایت ویکی‌لیکس اظهار کرد: اگر به دو مساله جولیان آسانژ و جمال خاشقجی نگاهی بیندازیم وجوه تشابه بسیاری بین آنها می‌یابیم. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و قاتلان خاشقجی نیات یکسانی داشتند و در دو حالت قربانی یک خبرنگار است.                                                                 

هراونستون افزود: باید ادله کشف شده توسط وکیل آسانژ قبل از تجدیدنظر وزارت دادگستری آمریکا در پرونده تحویل موسس ویکی‌لیکس از انگلیس در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در دادگاه عالی لندن تقویت شود.

او افزود، ادعاهای وکلای وزارت دادگستری آمریکا درباره عدم صحت اظهارات پیرامون خطر جان آسانژ در صورت تحویلش به آمریکا علیه طرح‌های آژانس اطلاعات مرکزی برای قتل یک خبرنگار فروپاشید.

استیلا موریس نامزد آسانژ نیز گفت، موکلش در زندان بلمارش در لندن در شرایط سختی به سر می‌برد.

او خاطرنشان کرد: ما صبح شنبه با او ملاقات داشتیم و او وضعیت مساعدی نداشت و امیدواریم این ظلم پایان یابد. تحقیقات منتشر شده از سوی یاهونیوز کل روال را به شکل ریشه‌ای تغییر خواهد داد و من این را می‌دانستم. منظورم اقدامات مجرمانه آمریکا و تهدید جان آسانژ است.

موریس همچنین بر نقش مقامات انگلیس در ظلم به آسانژ تمرکز کرد و گفت: همانطور که می‌دانستیم دولت انگلیس کاملا از طرح‌های آمریکا مطلع بود؛ اما ما نمی‌دانیم کی این کار قرار بود انجام شود، آیا ربودن یا قتل آسانژ را بررسی کرده بودند؟

سایت یاهونیوز به نقل از منابع گزارش داد، در سال ۲۰۱۷ تعدادی از مسؤولان دولت آمریکا و مقامات ارشد آژانس اطلاعات مرکزی امکان ربایش و حتی ترور آسانژ را بررسی کردند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه