شواهد و قرائن می‌گوید دولت جدید رویکرد رسانه‌ای به مراتب آشفته‌تری نسبت به دولت قبل دارد. بازوی رسانه‌ای این دولت به شدت ضعیف و فشل است و تقریبا تمام انتصابات این دولت در حوزه روابط عمومی محل تامل و سوال است.

این روزها که همچنان حکم‌های انتصاب صادر می‌شود بعضا با اسامی و افرادی روبرو می‌شویم که اصلا ردی و نشانه‌ای از آنان در رسانه‌ها یافت نمی‌شود و اصولا مشخص نیست چگونه یک شبه کارشناس و اهل رسانه شده اند. و یا اگر هم فردی سابقه کار رسانه‌ای داشته سوگمندانه وی در اشل بسیار پایین و ضعیفی سابقه داشته است. یعنی حتی برای حضور وی در یک سمت میانی در رسانه هم نمی‌توان جایی را در نظر گرفت!

مثل روز روشن است این دولت هر اقدام مفیدی هم اگر انجام دهد توسط این تیم رسانه‌ای زائل خواهد شد. افراد ضعیف وقتی پشت میز قدرت قرار می‌گیرند افراد ضعیف‌تر از خود را به کار می‌گمارند و فرجام ضعیف در ضعیف هم که اظهر من الشمس است.

دولت قبل در حوزه رسانه حداقل یک استراتژی را برای خود تعریف کرده بود اما این دولت در این حوزه حتی همان استراتژی را هم ندارد و کلا سردرگم و فاقد تصمیم‌گیری است. 

به نظر می‌رسد بهتر است رئیس جمهور محترم و نزدیکان صدیق و مومن وی مروری بر انتصاب‌های اخیر علی الخصوص در حوزه روابط عمومی‌ها داشته باشند. هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند بدون رسانه می‌تواند موفق شود. رئیس جمهور سابق مدام گلایه داشت چرا دستاوردهای دولت وی در سیاست خارجی نمودی در جامعه ندارد دریغ از اینکه وی خبر نداشت بازوی رسانه‌ای دولت‌اش به جای پرداختن به وظیفه اصلی‌اش در وادی توزیع رانت به برخی رسانه‌های خاص افتاده است. 

سید ابراهیم رئیسی تا همین جا نیز نشان داده رئیس جمهور پرکاری است. حداقل از میزان سفرهای استانی او وجنب وجوش کابینه این مهم مشخص است. کاری به این ندارم چقدر وعده‌های سفرهای استانی با عقبه کارشناسی است اما حتما رئیس دولت انتظار دارد زحمات و تلاش‌های اهالی پاستور را جامعه ببیند. انتظار بجا و حقی هم است. لیکن با این وضعیت تیم رسانه‌ای آقای رئیس جمهور بهتر است امیدی و انتظاری نداشته باشد.





این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند