لوگو سایت

پیشنهاد وزیر ارشادبرای استفاده از مصلای تهران در برنامه‌های اجتماع‌محور


به گزارش اقتصادنیوز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان مصلای بزرگ امام (ره) پیشنهاد کرد: با تدوین طرحی با همکاری مشترک این وزارتخانه و مصلای تهران، از فضاهای فرهنگی و هنری این مکان معنوی در راستای اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی -اسلامی بهره‌برداری بیشتری شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح روز جمعه (۲۸ آبان ۱۴۰۰) در حاشیه بازدید از مصلای امام خمینی (ره) در نشستی با مدیران اجرایی این محل به وجود نمادهای فرهنگی و هنری در دوره‌های مختلف تاریخی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی، مصلای امام خمینی (ره) نماد فرهنگی و هنری کشور شده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: مصلای امام خمینی (ره) می‌تواند مجموعه ماندگار فرهنگی و هنری برای آیندگان باشد.

وزیر فرهنگ با اشاره به مجموعه عملیات عمرانی و ساخت‌وساز در مصلای امام خمینی (ره) گفت: کارها و اقدامات متراکمی در فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفته که کمتر پیوست رسانه‌ای داشته و به همین دلیل مردم درباره فضای این مکان اطلاع کمی دارند. مصلای امام (ره) مجموعه فاخر هنری است که از جنبه‌های مختلف قابل اعتنا و توجه است.

v94mPP9mPKzh

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این وزارتخانه نزدیک‌ترین نهاد حاکمیتی در رابطه با همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری با مصلای امام خمینی (ره) است. در دو دهه اخیر بسیاری از نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، مطبوعات و قرآن در این مجموعه فاخر برگزار شده و بعد از این هم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه قابل ارائه است. 

رئیس شورای هنر گفت: از فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) همچنین می‌توان در کنار فعالیت‌های مذهبی، در راستای برنامه‌های اجتماع‌محور که در سطح شهر به آن نیازمند هستیم بهره برد. 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه