لوگو سایت

واردات یک میلیون دوز واکسن آنگارا به کشور


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بیماری آنگارا همانند هر بیماری دیگری در مزارع مرغ مادر و مرغ گوشتی پرورش داده شده و سازمان دامپزشکی طی یک تا ۲ سال اخیر که موضوع گزارش های اولیه از بیماری دریافت شده بود، تلاش کرد تا بتواند واکسن مورد نیاز را تامین کند.

نقیبی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که تولید این واکسن در سایر کشورها دارد، تولید آن به صورت قراردادی یا سفارشی انجام می شود.

به گفته وی، علی رغم تمامی مشکلات تامین واکسن، اما در نهایت توانستیم یک میلیون دوز واکسن وارد شده که در مزارع مرغ مادر استفاده شده است. مرغداران حداکثر مسائل امنیت زیستی را رعایت کنند چرا که امکان انتقال بیماری علاوه بر از گله های مرغ مادر به جوجه ها، در عین حال می تواند عامل انتقال جوجه در فارم های مختلف باشد.

این مقام مسئول گفت: اخیرا یکی از مواردی که در خراسان رضوی اتفاق افتاد، انتقال بیماری از طریق کود بود که با این وجود حداکثر مدیریت در ارتباط با کود بر مبنای بخشنامه های سازمان باید اتفاق بیفتد، ضمن آنکه رعایت رفت و آمد به واحدها تا بهبود شرایط صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود واکسن آنگارا در کشور، شرکت ها به سختی توانستند یک میلیون دوز واکسن وارد کنند که اخیرا با گشایش هایی که اتفاق افتاده، حجم بیشتری از واکسن وارد خواهد شد.

نقیبی گفت: رعایت مسائل امنیت زیستی منجر به کاهش ابتلا به موارد جدید خواهد شد، هر چند در جایی اگر ویروس باشد، به علت گردش منجر به تلفات بخشی از طیور می شود‌. با وجود آنکه بیماری آنگارا مشترک بین انسان و حیوان نیست؛ بنابراین اگر وزن گیری به حد مشخص رسیده باشد، این امکان وجود دارد که قبل از موعد مقرر هم گله ها به کشتارگاه فرستاده شود.

آنگارا بیماری ویروسی مخصوص صنعت طیور است و سابقه زیادی از حضور بیماری در کشور ندارد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه