لوگو سایت

ثبت بزرگترین سقوط بورس در یک ماه اخیر


به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز چهارشنبه ۲۷ هزار و ۴۴۱ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد رسید. این بیشترین ریزش شاخص در یک ماه اخیر است. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش ۶ هزار و ۵۸۶ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار و ۸۸۴ واحدی ایستاد.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۴۱ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۲۵ واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «بورس»، «انرژی۳» و «کالا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «توسن» و «کپرور» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شستا و بورس در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۵۷درصدی به رقم ۵ هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۹۸ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و به کمترین رقم در ۴ هفته اخیر رسید. ارزش معاملات خرد با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان رسید که ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه