لوگو سایت

آمریکا منزوی است/ بهترین راه بازگشت به برجام است


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام منزوی شد، ادعا کرد ما همچنان معتقدیم که بهترین مسیر پیش رو دیپلماسی و بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است.

وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه به وقت محلی در کنفرانس مجازی جهانی به میزبانی خبرگزاری رویترز سخن می گفت، در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و ادعاهای قبلی اش مبنی بر خوش بین نبودن به حسن نیت ایران  مدعی شد: ما همچنان معتقدیم که بهترین مسیر پیش رو دیپلماسی و بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است.

 وی اذعان کرد که تصمیم برای خروج از این توافق یک اشتباه فاجعه بار بود.

بلینکن در عین حال درباره کاهش تعهدات برجامی ایران طبق مفاد این توافق در پی نقض یکجانبه برجام از سوی آمریکا مدعی شد که ایران با وجود فشار حداکثری، از این اقدام برای نقض تعهدات خود در این توافق استفاده کرده است .

وی در راستای تکرار ادعاهای واشنگتن و رژیم صهیونیستی از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالیکه هم رژیم صهیونیستی و هم آمریکا دارای زرادخانه های هسته ای هستند، گفت که  ما در ماه های گذشته شاهد بوده ایم که ایران همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد و از سانتریفوژهای پیشرفته تری استفاده می کند و غنی سازی در سطح بالاتری انجام می دهد.

بلینکن در حالیکه غربی ها در این دور از مذاکرات وین آماده بررسی متون پیشنهادی ایران درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای نبودند و فرصتی برای مشورت با پایتخت های خود خواسته اند، مدعی شد که پیشرفت های هسته ای ایران فرصت برای بازگشت به پایبندی به توافق  و استفاده از مزایای آن را کوتاه می کنند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه