لوگو سایت

توضیحات مهم خطیب زاده درباره پیش نویس جدید ایران در مذاکرات وین


به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرف‌های غربی تلویحا علاقه‌مندی خود را در خصوص پیش‌نویس‌های شش دوره‌ی گذشته مذاکرات وین اعلام کردند، اما بر اساس اطلاعات موجود، عمده مطالب بحث شده در این پیش‌نویس‌ها موضوع محدودیت‌های هسته‌ای کشورمان بوده است و در خصوص رفع تحریم‌ها علیه کشورمان صحبتی نشده است؛ آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: اجازه بدهید بگویم ما نیز به ۶ دور مذاکره و پیش‌نویس‌های قبلی علاقه داریم؛ اما آنها پیش‌نویس بوده است. براساس سیاست دولت، تمرکز اصلی و قطعی ما رفع تحریم‌ها است و بندهای رفع تحریم را در پیش نویس جدید که مبتنی بر پیش نویس قبلی است ارائه کردیم، تا موقعی منافع لغو تحریمی حاصل نشود، نمی‌شود درباره بندهای دیگر اظهارنظر کرد.  

علت درگیری مرزی ایران و طالبان از زبان خطیب زاده

وی تصریح کرد: مردم از مذاکره کنندگان انتظار دارند منافعشان به صورت قطعی و با دقت لحاظ شود و دولت ایران عزم جدی داشته برای اینکه به توافق خوب برسد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بهتر است طرف مقابل با پیشنهادات مشخص درباره متونی که ایران ارائه کرده به خصوص در مورد بخش‌های رفع تحریمی به وین برگردد.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه