لوگو سایت

ترکیه باز هم به سوریه سلاح و تجهیزات فرستاد


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، نظامیان ترکیه طی چند ساعت اخیر یک کاروان حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، نظامیان اشغالگر ترکیه این سلاحها  و تجهیزات لجستیک را از طریق گذرگاه مرزی «باب الهوی» وارد منطقه جبل الزاویه کردند.

این منابع خبر دادند که نیروهای ترکیه، این تجهیزات را به تروریستهای وابسته به خود در جبل الزاویه و جنوب ادلب تحویل دادند.

این سلاحها و تجهیزات در ادامه حمایت ترکیه از گروههای تروریستی حاضر در شمال و شمال غرب سوریه است.

این در حالی است که یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ خودرو که حامل تانک و توپ سنگین بود، آبان ماه گذشته وارد جبل الزاویه شد.

پارلمان ترکیه، از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ نیز به مدت یک سال، عملیات نظامی برون مرزی ترکیه را تمدید کرد. از آن‌ پس، هر سال در ماه اکتبر پارلمان ترکیه، به درخواست رئیس‌جمهور، این ماموریت را به مدت یک سال تمدید می‌کند. اما این‌بار، اردوغان خواستار تمدید دو ساله عملیات برون‌مرزی در عراق و سوریه شده است.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اخیرا در مصاحبه با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت که اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز از چنین حقی برخوردار است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد که برخی از دوستان اروپایی از ترکیه به دلیل استقرار نیرو در سوریه انتقاد می‌کنند اما ما باید مردمی که در مناطق تحت سیطره ما بودند را باقی می‌گذاشتیم و این ۲.۵ میلیون نفر به دلیل حضور نظامیان ترکیه ادلب را ترک نکردند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده که حضور آمریکا و ترکیه در سوریه اشغالگرانه بوده و تاکید کرده است که این دو کشور باید خاک سوریه را ترک کنند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه