لوگو سایت

از اصول کلیدی امنیت اروپا عدول نمی کنیم


ساکی در این باره به خبرنگاران گفت: بدون متحدان و شرکای اروپایی ما، هیچ مذاکره‌ای درباره امنیت اروپا وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما از اصول کلیدی و مهمی که امنیت اروپا بر اساس آنها بنا شده است، از جمله اینکه همه کشورها حق دارند برای آینده و سیاست خارجی خود، فارغ از مداخله خارجی، تصمیم گیری کنند، عدول نخواهیم کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز پیش نویس های توافق هایی جامع بین مسکو، واشنگتن و ناتو را منتشر کرد که در آنها بر تضمین های امنیتی و عدم توسل به تهدید و زور در موارد مورد اختلاف تاکید شده است.

پیشنهادات مذکور همچنین شامل عدم تعهد گسترش ناتو به شرق اروپا و عدم پذیرش عضویت کشورهایی در این سازمان است که پیشتر از اقمار شوروی سابق بوده اند مانند اوکراین و گرجستان.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز امروز جمعه از آمریکا و ناتو خواست تا خواسته ها و پیشنهادات امنیتی مسکو را جدی بگیرند چرا که اوضاع بین المللی بسیار متشنج است.

پیشنهادات مذکور در حالی ارائه شده است که روابط روسیه و ناتو در ماه‌های اخیر فرو پاشیده است و هفته‌ها است که ایالات متحده و متحدان اروپایی اش ادعا می کنند که مسکو ممکن است برای حمله به اوکراین «آماده شود» که مقامات و ارتش روسیه این ادعاها را رد کرده و غرب را به تشدید مصنوعی تنش ها و انتشار اخبار جعلی متهم کرده اند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه