لوگو سایت

قیمت پراید به ۱۸۵ میلیون تومان رسید/ قیمت پژو و تیبا چند؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، در میان محصول پرتیراژ شرکت های خودروساز تنها تیبا ۲ افت حدود ۰.۵ درصدی قیمت را به خود دید. این در حالیست که پراید ۱۱۱ با رشد قیمت حول و حوش ۲.۷ درصدی بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرد. البته در بازار خودرو برخی محصولات مانند پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۶ تیپ پنج، سمند با موتور EF7 بودند که ثبات قیمت را به نسبت هفته پیش در کارنامه خود ثبت کردند.

حال به سراغ بازار می رویم تا افت و خیز قیمت خودرو را بررسی کنیم.

دنا پلاس توربو شارژ شاگرد اول افزایش قیمت ایران خودرو

 بررسی قیمت  محصولات تولیدی ایران خودرو در هفته منتهی به سوم دی ماه امسال نشان می دهد  کمترین رشد قیمت را دنا معمولی به نام خود ثبت کرده است. این خودرو که به نوعی عنوان ارزان ترین عضو  خانواده دنا محسوب می شود در هفته آخر آذر به نسبت هفته پیش از آن رشد    یک میلیون تومانی را به خود دید. بنابراین در این هفته قیمت دنا معمولی به ۳۵۷ میلیون تومان رسید.

اما بر خلاف دنا معمولی دنا پلاس با موتور توربو شارژ در در صدر جدول افزایش قیمت محصولات ایران خودرو قرار دارد. این خودرو در یک هفته رشد ۲ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. این میزان رشد به آن معنا بود که قیمتش دنا پلاس با موتور توربو شارژ حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت. فروشندگان این محصول را با قیمت ۴۷۵ میلیون تومان عرضه کردند. دنا پلاس هم رشد ۲ میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد و قیمت خود را به ۳۹۸ میلیون تومان رساند. در خانواده پژو ۲۰۶ دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ دو و پژو ۲۰۶ تیپ پنج ثبات قیمت را تجربه کردند و تنها مدل صندوقدار این خودرو با رشد یک درصدی قیمت خود را به ۳۲۶ میلیون تومان رساند.

در گروه پژو ۲۰۷ به جز مدل معمولی این خودرو، دو مدل پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و پژو ۲۰۷ با فرمان برقی به ترتیب رشد ۰.۸ درصد و ۰.۵ درصدی را تجربه کردند. این دو خودرو به ترتیب با قیمت های ۳۷۴ میلیون و ۳۶۴ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشتند. پارس معمولی و پارس LX نیز در جاده ثبات قیمت حرکت کردند. پژو ۴۰۵ مدل SLX با رشد ۰.۶ درصدی قیمت خود را به ۳۰۵ میلیون تومان افزایش داد.

از بازار سمند هم خبر می رسد در حالیکه سمند با موتور EF7 تغییری قیمتی را به خود ندیده اما قیمت سمند LX رشد دومیلیون تومانی را در کارنامه ثبت کرده و به قیمت ۲۵۷ میلیون تومان در بازار حضور دارد.

جدول قیمت ایران خودرو

رشد قیمت پراید ۱۱۱ افت قیمت تیبا ۲   

بررسی قیمت ها در خانواده پراید گویای این نکته است که این محصول به رغم توقف تولید همچنان در جاده رشد قیمت به حرکت خود ادامه می دهد. پراید ۱۱۱ در هفته پایانی آذر ماه ۵ میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و در حال حاضر با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان در بازار حضور دارد. این میزان رشد به آن معناست که قیمت پراید هاچ بک (بدون صندوق) در یک هفته حدود ۲.۷ درصد افزایش را تجربه کرده است. پراید ۱۳۱ نیز با رشد حدود ۱.۲ درصدی با پرداخت حدود ۱۶۴ میلیون تومان قابل خریداری است.

در خانواده تیبا، در حالیکه تیبا صندوقدار رشد یک درصدی را به خود دیده، شاهد هستیم که قیمت تیبا ۲ افت ۰.۵ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت تیبا صندوقدار با این میزان رشد به حدود ۱۷۸ میلیون تومان رسید و عرضه کنندگان تیبا ۲ قیمتی حدود ۱۸۳ میلیون تومان روی خودروی در اختیار خود گذاشتند. در خانواده کوییک بیشترین رشد قیمت در بازه یک هفته ای به کوییک R تعلق دارد. این خودرو در هفته گذشته با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان قابل خریداری بود اما در پایان هفته جاری با رشد حدود ۴ میلیون تومانی قیمتش به ۲۰۴ میلیون تومان رسید به عبارت دیگر رشدی حول و حوش ۲ درصدی را به نام خود ثبت کرد. کوییک S نیز که به تازگی در بازار دیده شده رشدی حدود ۱.۳ درصدی را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود ۲۱۸ میلیون تومان قابل خریداری است. کوییک معمولی نیز با رشد یک درصدی قیمت خود را تا حدود ۱۹۷ میلیون تومان بالا آورد. در خانواده ساینا، دو مدل ساینا معمولی و ساینا S ثبات قیمت داشتند اما ساینا پلاس حدود ۰.۵ درصد رشد قیمت را به خود دید و قیمتش تا حول و حوش ۲۱۱ میلیون تومان رشد کرد.

جدول قیمت سایپا



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه