لوگو سایت

رکورد جدید خروج سرمایه از بورس تهران


به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر که روند شاخص‌های بازار سهام نزولی بود روند خروج نقدینگی حقیقی از بورس شدت گرفت. این هفته نیز برای ششمین هفته پی در پی شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودیم و در پایان هفته رکورد ۱۰ روز پیاپی ثبت شد. 

در هفته اخیر، بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که روز چهارشنبه پیش از آن، پنجمین روز خروج پول حقیقی ثبت شده بود. روز شنبه ۴۶۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد و روز یکشنبه این رقم به ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

خروج پول حقیقی روز دوشنبه ادامه پیدا کرد و در این روز ۲۲۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد. این رقم در روز سه‌شنبه به ۳۹۹ میلیارد تومان بالغ شد و روز چهارشنبه به ۲۸۶ میلیارد تومان، رسید. 

در مجموع ۵ روز کاری متوالی هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۱۷ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 

در ۱۰ روز اخیر ۳ هزار و ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده که میانگین روزانه آن ۳۰۳ میلیارد تومان است.

رشد ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در پایان هفته اخیر شاهد نهمین روز ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. روز شنبه ۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شد و روز یکشنبه ۱۳۳ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد صندوق‌های قابل معامله درآمد ثابت شد. دوشنبه ۱۲۳ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه ۶۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی روانه صندوق‌های درآمد ثابت شد. در آخرین روز معاملاتی هفته ۱۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

در مجموع این هفته ۴۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه ۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است.

بورس



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه