لوگو سایت

روابط بین پاکستان و آمریکا در حال بهبود است


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شاه محمد قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی “سما تی وی” کشورش گفت، پاکستان دیگر نیازی به گفتگوی تلفنی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عمران خان، نخست وزیر پاکستان نداشته و این گفتگوی تلفنی اکنون “غیرموجه” است.

او بیان داشت: ما دیگر به این گفتگوی تلفنی نیازی نداریم. مقامات آمریکایی هر زمان که لازم باشد با ما گفتگو خواهند کرد و ما هم با آنها گفتگو خواهیم کرد. هر دوی ما در زمانی که لازم باشد با یکدیگر تعامل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بایدن یک شخصیت است. اما آمریکا نهادها و مجاری ارتباطی زیادی دارد. آنها رویکردی باز دارند و ما همچنان با آنها مذاکره می‌کنیم.

قریشی خاطر نشان کرد: اگر بایدن فکر می‌کند که با یک سری تعاملات داخلی مواجه است یا اولویتهای دیگری دارد ما مشکلی با آن نداریم. از نظر من عدم تعامل با پاکستان نشدنی است. آیا خروج آمریکا از افغانستان یا اقداماتش علیه القاعده بدون حمایت پاکستان اتفاق می‌افتاد؟ حتی امروز هم اگر آنها خواستار صلح و ثبات در منطقه هستند به پاکستان نیاز دارند و آن را تصدیق می کنند.

قریشی اظهار کرد،‌ روابط بین پاکستان و آمریکا در حال بهبود بوده و ارتقا یافته است و حتی آمریکا بعد از مدتی طولانی یک سفیر جدید را برای پاکستان معرفی کرده است.

او گزارشها درباره رکود در روابط پاکستان با چین و عربستان را رد و تصریح کرد که روابط کشورش با هر دوی آنها “نمونه” است.

وزیر خارجه پاکستان همچنان اظهار کرد کشورش همچون گذشته با جنبش ممنوع شده تحریک طالبان پاکستان برخورد خواهد کرد.

او بیان کرد: ما با آنها برخورد قدرتمندی داشتیم و استراتژی ما موفقیت آمیز بود. جهان از عملکرد ما در پاکسازی مناطق قبیله نشین از تروریست‌ها قدردانی کرد.

او گفت “خرابکاران” در تلاش برای بی‌ثبات کردن پاکستان هستند و با همه این عناصر از جمله تحریک طالبان پاکستان به طور مناسب برخورد خواهیم کرد.

قریشی تاکید کرد، طالبان افغانستان خیلی صریح گفته اجازه نخواهد داد از خاک آن کشور علیه کشورهای دیگر استفاده شود. شاید عناصری در آنجا فعالیت داشته باشند اما تشکیلات موقت افغانستان از آنها حمایت نمی کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه