لوگو سایت

عوامل سقوط اخیر بازار رمزارزها چه بود؟/ رکورد تاریخی جدید سختی استخراج بیت کوین


اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش گلسنود، با توجه به سقوط امروز بازار رمزارزها، سختی استخراج شبکه بیت‌کوین به اوج تاریخی جدیدی رسیده است.

به دلیل سرکوب ارزهای دیجیتال و صنعت ماینینگ در چین، هش‌ریت بیت‌کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته که منجر به افت چشمگیر سختی استخراج آن شد. 

در حالی که اقدامات دولت چین تقریبا به طور کامل صنعت دارایی‌های دیجیتال در این کشور را نابود کرد، برخی از تأسیسات ماینینگ تصمیم گرفتند کسب و کار خود را به محل دیگری انتقال دهند یا مزارع جدیدی را در کشورهای دیگر افتتاح کنند.

چگونه سختی استخراج و هش‌ریت بر بازار تاثیر می‌گذارد

در حالی که سختی استخراج و هش‌ریت شبکه به طور مستقیم بر قیمت بیت‌کوین تاثیر نمی‌گذارد، اما همچنان می‌توانند نشان دهنده حجم بالقوه قدرت خرید، در صورتی که اولین رمزارز افت قابل توجهی را تجربه می‌کند ممکن است باعث ضرر بازار شود، باشد.

هر دو معیار با قیمت بیت‌کوین همبستگی دارند: پس از افت هش‌ریت در ماه سپتامبر، روند بازار طلای دیجیتال تغییر کرد و بیت‌کوین با رشد ۶٠ درصدی به ۶۶ هزار و ٧٠٠ دلار رسید.

در کل دوره افزایش قیمت بیت‌کوین، هش‌ریت شبکه کمتر از مقادیر قبل از ممنوعیت چین باقی مانده بود، که پس از شروع اصلاحات در بازار اینگونه نبود.

پس از تظاهرات سیاسی در قزاقستان – یکی از بزرگترین کشورهایی که هش‌ریت را در اختیار دارد – هش بیت کوین ضربه دیگری خورد اما در مدت کوتاهی بهبود یافت.

از لحاظ تاریخی نمی‌توانیم دقیق بگوییم که هش‌ریت بالا فشار غیرقابل تحملی بر بازار وارد می‌کند، اما در عین حال، می‌توانیم همبستگی واضحی با اصلاح فعلی ببینیم.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت بیت‌کوین با سقوط بیش از ١٠ درصد نسبت به روز گذشته، به حدود ٣٨ هزار و ٨٠٠ دلار کاهش یافته است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه