لوگو سایت

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای این بیماران ضروری است


به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، مرگ‌های ناشی از بیماری را کاهش داده است؛ اما زنجیره انتقال و ابتلا به اشکال جدید بیماری کماکان ادامه دارد و از طرف دیگر تعداد افرادی که ابتلا به کرونا را بیش از یک بار تجربه کرده اند نیز زیاد شده است.

 نوبت سوم واکسن برای افراد دیابتی، تفاوتی با سایر مردم ندارد

به گفته مهدوی با ظهور سویه جدید بیماری کرونا به نام امیکرون و شدت انتقال بسیار زیاد این بیماری، انتظار می رود در پیک بعدی بیماری تعداد زیادی از مردم مبتلا به این نوع از کرونا شوند. تا زمان دستیابی به ایمنی جمعی، شیوه نامه های بهداشتی باید به صورت جدی رعایت شوند.

 

او گفت: با توجه به آن که افراد دیابتی در صورت ابتلا به کرونا ممکن است عوارض بیشتری را تجربه کنند؛ لازم است که تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند. کنترل مطلوب قند و فشار خون به اندازه واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری برای افراد دیابتی  اهمیت دارد. در این شرایط تزریق دوز یادآور اقدامی لازم است.

به گواه آمار وزارت بهداشت روند افزایش سن جامعه و پاندمی کرونا از مهمترین عوامل افزایش شیوع این بیماری‌ها بوده و زنگ خطری برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر است. پیگیری منظم مراقبت‌های دیابت، پایبندی به درمان، رعایت دستورات مرتبط با کنترل قند خون، تغذیه مناسب و فعالیت بدنی کافی در کنار عدم مصرف  دخانیات به پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها کمک می کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه