لوگو سایت

بازداشت به علت توهین به اردوغان


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در ترکیه امروز (شنبه) علیه «صدف کاباش» روزنامه‌نگار و مجری معروف ترک، حکم زندان صادر کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، با استناد به قانونی که به‌موجب آن تاکنون ده‌ها هزار نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، صدف کاباش به توهین به «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه، متهم است.

کاباش حدود ساعت ۲ صبح به وقت محلی بازداشت و به دادسرای اصلی استانبول منتقل شد و اکنون دادگاه حکم به دستگیری‌اش داده است.

کاباش در یک پیام توییتری و به طور جداگانه در یک کانال تلویزیونی منتقد دولت ترکیه ضرب‌المثلی را نقل کرده بود که انتقاد شدید مقام‌های دولتی را به همراه داشت.

«فخرالدین آلتون» رییس دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، در واکنش به این اظهارات کاباش در پیامی توییتری نوشت: «احترام به دفتر ریاست‌جمهوری احترام به کشور است. توهین‌های سخیفی را که به ریاست‌جمهوری و دفترش شد، محکوم می‌کنم.»

در مقابل نیز سردبیر شبکه تله۱ ترکیه، که اظهارنظر کاباش از آن پخش شد، دستگیری این روزنامه‌نگار را به‌شدت محکوم کرد و در توییتر خود نوشت: «بازداشت شبانه کاباش در ساعت ۲ صبح به‌دلیل نقل یک ضرب‌المثل، پذیرفتنی نیست. این برخورد تلاشی است برای ارعاب روزنامه‌نگاران، رسانه‌ها و جامعه.»

در قانون ترکیه، حکم توهین به رییس‌جمهور بین ۱ تا ۴ سال زندان است و تاکنون در ۷ سال ریاست‌جمهوری اردوغان، هزاران نفر به اتهام توهین به او تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

منبع:
باشگاه خبرنگاران جوان



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه