لوگو سایت

جدیدترین قیمت آپارتمان‌های تهران+جدول


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه حجم عرضه آپارتمان فروشی در عمده مناطق شهر رو به افزایش است، اما سرعت افزایش عرضه در بازار مسکن منطقه ۵ به مراتب بیشتر از سایر مناطق است.

 ماجرای افزایش عرضه در منطقه مصرفی غرب تهران به خریدهایی که طی دو ماه اخیر با انگیزه سفته‌‌بازی انجام شده است، بازمی‌‌گردد. منطقه ۵ در سال‌های اخیر همواره یکی از دو منطقه پرمعامله شهر تهران بوده و در ماه‌های اخیر از رتبه اول جدول مناطق به لحاظ حجم معاملات مسکن، جابه‌‌جا نشده است. این حجم بالای تقاضای خرید مسکن در منطقه مذکور با وجود رکود از یک‌‌سو و ثبات نسبی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر از سوی دیگر، گروه معدودی از سوداگران را بر آن داشت تا با خرید آپارتمان‌‌های به اصطلاح «به قیمت رسیده» در هفته‌های اخیر، خود را برای عرضه آنها در بازار مسکن شب عید که به شکل سنتی از رونق نسبی برخوردار است، آماده کنند و بتوانند از یک سرمایه‌‌گذاری دو، سه ماهه، سود بیش از ۱۰ و بعضا تا ۲۰ درصدی کسب کنند.

البته فعالیت سوداگران در دیگر نواحی بازار مسکن تقریبا صفر است اما پرتقاضا بودن منطقه ۵ برخی از آنها را وسوسه کرده که نسبت به خرید آپارتمان برای کسب سود کوتاه‌‌مدت اقدام کنند. با این حال پیامی که این روزها از بازار مسکن مخابره می‌شود این است که با توجه به دریافت اخبار مثبت درباره نتیجه احتمالی مذاکرات رفع‌تحریم، در مجموع انتظارات افزایشی نتوانسته در بازار مسکن غالب شود و تورم جزئی در بازار مسکن شب عید به افزایش تقاضای جابه‌‌جایی در این منطقه طبق روال هر سال بر می‌‌گردد. به این ترتیب بسیار بعید است حاشیه سودهای پیش‌‌بینی شده از سوی معامله‌‌گران موقت بازار مسکن حاصل شود.

 

RIwj0M60dJjE



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه