لوگو سایت

آمریکا در مقابل روسیه کوتاه آمد /گزینه تحریم حذف شد


«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درخواستها برای تحریم روسیه در ارتباط با بحران اوکراین را رد و تاکید کرد که تحریم مسکو در شرایط کنونی قدرت بازدارندگی غرب برای جلوگیری از تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین را تضعیف خواهد کرد. 

تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث افزایش نگرانی کشورهای غربی از نیت مسکو برای اقدام نظامی علیه اوکراین را موجب شده است، مساله‌ای که روسیه آن را توهم اروپا و آمریکا و تلاش آنها برای روس هراسی خوانده است. 

وزیر خارجه آمریکا که با شبکه سی ان ان مصاحبه می‌کرد افزود: وقتی صحبت تحریم می‌شود، هدف آن ایجاد بازدارندگی در برابر اقدام نظامی است. و اگر ماشه تحریمها الان چکانده شود ما تاثیر بازدارندگی آن را از دست خواهیم داد. 

 این درحالیست که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اخیرا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست از اعمال تحریمها علیه روسیه در برهه کنونی حمایت کرده است، اقدامیکه مورد حمایت نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا نیز است.

بلینکن در ادامه افزود: «اگر حتی یک نظامی روسیه به شیوه‌ای تهاجمی وارد اوکراین شود، همانطور که گفتم این اقدام روسیه با پاسخی شدید، سریع و یکپارچه از سوی ما و اروپا همراه خواهد شد».

رسانه‌ها و مقامات غربی از ماه گذشته جوسازی‌ها و ادعاهای بی‌سند و مدرک خود درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین را آغاز کردند، این در حالی است که به گفته کارشناسان و حتی برخی مقامات اوکراینی هیچ شواهدی برای وقوع چنین حمله‌ای وجود ندارد.

مسکو به‌ منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. در روزهای گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه