لوگو سایت

بازار خودرو بدون خریدار /وحشت در بازار رمز ارزها


به گزارش اقتصادنیوز ، در بازارها همچنان حساسیت ها و پیگیری از مذاکرات برجامی وین بالاست و بازارها در وضعیت انتظار همچنان در حال چیدن استراتژی هایشان مُرددند. 

بازار ارز و سکه | دلار در محدوده ثابت 

در بازار ارز و سکه قیمت دلار و سکه در محدوده ثابتی دنبال می شود. دلار در کانال ۲۸ هزار تومان هم مشاهده شده است، هر چند که دلار ۲۷ هزار تومانی هم در روز یکشنبه قابل رصد بود. بازارها فعلا در یک وضعیت انتظار با نوسانات محدودی دنبال می شود. به نظر می رسد اخبار مربوط به مذاکرات برجامی وین میتواند اهرم تعیین کننده در استراتژی خریداران و فروشندگان بازار ارز باشد. 

بازار سهام | فروشندگان بورس در غیاب خریداران پُرتوانند 

در بازار سهام، فروشندگان دوباره نبض بازار را در اختیار گرفتند و شاخص کل بورس را به سطوح پایین تر در کانال ۱.۲ میلیون واحد هدایت کردند. خریداران فعلا گریزان از بازار و با ترس و تردید معاملات را نظاره گر هستند. خروجی پول حقیقی ها شدت یافته و روز یکشنبه در صد روز اخیر این خروج بی سابقه بود. این در حالی است که ارزش معاملات خرد همچنان پایین است و به نظر می رسد بازار فعلا در سمت تقاضا توانی برای حرکت روبه جلو ندارد و در غیب تقاضای فعال، سمت عرضه پرتوان ظاهر می شود.

بازار خودور | خریدار فعالی در بازار خودرو نیست

در بازار خودرو، قیمت محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا با نوسان روبه بالایی دنبال شد و قیمت ها شاهد تغییرات مثبتی بود. در این روز بازار خودرو متاثر از حرکت دلار بود و البته بازار فعلا رصد گر بازار ارز است. هر چند که خریداران جدی در بازار حضور ندارند اما به نظر می رسد این وضعیت انتظار تداوم یابد تا اینکه نتیجه ای از مذاکرات برجامی وین منتشر شود.

آمار غیررسمی، رشد ۳۵ درصدی معاملات و افزایش ۲.۵ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در دی ماه نسبت به آذرماه را نشان می‌دهد. مطابق بررسی‌های خام که از آگهی‌های ملکی شهر تهران با وزن‌دهی به مناطق بر اساس معاملات قطعی به دست آمده، متوسط قیمت مسکن از متری ۳۲.۹ میلیون تومان در آذرماه ۱۴۰۰ به ۳۳.۷ میلیون تومان در دی ماه رسیده که از افزایش ۲.۵ درصدی حکایت دارد(آمار رسمی دیماه تا یک هفته آتی منتشر خواهد شد). درصد تغییر شاخص اجاره مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه اجاره) نیز ۲۸.۶ درصد اعلام شده است. همچنین درصد تغییر شاخص اجاره مسکن در ۱۲ ماهه منتهی به ماه دی ماه ۱۴۰۰ (تورم سالیانه اجاره بها) ۲۶.۹ درصد اعلام شده است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه و تورم سالیانه مسکن (قیمت مسکن) به ترتیب ۲۸.۶ و ۲۷.۱ درصد اعلام شد.

بازار ارز دیجیتال |  نگرانی و ترس در بازار رمز ارزها 

در بازار ارز دیجیتال قیمت بیت کوین در محدوده ۳۵ هزار دلار در ابتدای معاملات دیروز، دوباره نگران کننده ظاهر شد اما با تحرکات مثبت در بازار، قیمت اتریوم و آلت کوین ها سطوح مثبت قیمتی به خود دید. البته در چند روز گذشته با ریزش قیمت انواع رمز ارزها، بازار شاهد شوک و نگرانی عجیبی بود. این شوک و ترس همچنان در میان معامله گران دیده می شود. برخی پیش بینی های بدبینانه حرکت قیمتی بیت کوین را حتی زیر ۳۰ هزار دلار هم تصور کرده اند اما فعلا نوسانات اجازه چنین سناریویی را نهایی نکرده است. 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه