لوگو سایت

آموزش استیکینگ (stkaing) رمزارز متیک (Matic)


اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ شبکه پالیگان یک شبکه بلاکچین اثبات سهام (pos) است. برای دستیابی به اجماع و تضمین امنیت شبکه باید از طریق استیکینگ به این مهم دست یافت.

 استیکینگ کاملاً شبیه به دریافت سود به دلیل نگه داشتن پول در حساب بانکی یا دادن آن برای سرمایه‌گذاری به بانک است.

همه کسانی که توکن متیک (MATIC) دارند، می‌توانند توکن‌های خود را در این شبکه سپرده‌گذاری کرده و پاداش staking دریافت کنند.

تاکنون ۳۶ درصد از کل توکن‌های matic استیک شده‌اند با سود سالیانه ۱۰ درصد.

تصویر زیر گزارش هفتگی استیکینگ توکن متیک است.

همانطور که می‌بینید تاکنون ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون توکن متیک به ارزش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سپرده‌گذاری شده است. 

1

2

در این مقاله قصد داریم نحوه استیک کردن توکن Matic را آموزش دهیم.

برای این کار ابتدا وارد سایت رسمی پالیگان polygon.technology می‌شویم.

اتصال به کیف پول

اتصال به کیف پول

برای شروع ابتدا روی گزینه Use Polygon می‌زنیم و سپس وارد ناحیه   

Stake Matic می‌شویم.

3

4

بعد از ورود به ناحیه مورد نظر باید یک پول را به برای استیک کردن متیک انتخاب کنید و آن را به سایت متصل کنید، برای این کار ما کیف پول متامسک را انتخاب می‌کنیم، سایت پالیگان دو روش اتصال دیگر به غیر از متامسک ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از WalletConnect و Walletlink که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

باید افزونه کیف پول متامسک را از سایت metamask.io به مرورگر خود اضافه کنید.

5

بعد از انجام مراحل راه‌اندازی کیف پول متامسک نوبت اتصال آن به سایت جهت استیک کردن می‌رسد برای این کار باید روی گزینه Connect to a Wallet بزنید.

6

سپس کیف پول متامسک را انتخاب می‌کنیم.

7

مراحل زیر را انجام می‌دهیم.

111

222

333

444

555

اتصال به کیف پول انجام شد، حالا می‌رویم سراغ مراحل بعد استیک کردن. فراموش نکنید برای اتصال به کیف پول پالیگان در متامسک باید مقداری با توکن متیک کارمزد پرداخت کنید.

استیک کردن

بعد از انجام مراحل اتصال کیف پول باید یکی از نودهای اعتبارسنج شبکه را انتخاب کنید که توکن‌های متیک خود را در اختیار آن بگذارید.

نودهای اعتبارسنج امنیت شبکه را تضمین می‌کنند. فقط اعتبارسنج‌ها می‌توانند رمزارزها را مستقیما در شبکه استیک کنند. لازم به ذکر است که کاربران باید با پرداخت کارمزد به اعتبارسنج‌ها، توکن‌های خود را سپرده‌گذاری یا استیک کنند.

پس از اتصال کیف پول وارد ناحیه Matic Wallet v2 می‌شویم، باید روی ناحیه  APP که مشخص شده در تصویر زیر وارد شوید.

1

بعد روی قسمت Staking می‌زنیم.

2

3

پس از آن نوبت به انتخاب یک اعتبارسنج از میان ۱۰۰ نود اعتبارسنج برای استیک است.

4

5

یکی از نودهای اعتبارسنج را انتخاب می‌کنیم. برای انتخاب این نودها باید کمی تحقیق کرده تا میزان اعتبار آن و تاریخچه رفتار این نود در شبکه پالیگان را بررسی کنید. یکی دیگر از نکات مهم، توجه به میزان کارمزد نودهاست.

نود مورد نظر انتخاب کرده و سپس روی گزینه Delegate کلیک کنید. اگر روی اسم نود کلیک کنید، اطلاعات مفیدی نظیر تعداد توکن‌های سپرده‌گذاری شده، مدت فعالیت، مقدار کمیسیون و سایر موارد نشان داده می‌شود.

سپس مقدار توکن متیک برای استیکینگ را وارد کرده و بعد روی Continue بزنید.

نکته: هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم فقط با اتریوم پرداخت می‌شود. باید در کیف پول خود اتریوم داشته باشید تا هزینه تراکنش را پرداخت کنید.

6

مقدار توکن متیک را برای استیک انتخاب کنید و سپس روی گزینه Continue بزنید.

7

سپس باید کارمزد استیک کردن را از طریق اتریوم موجود در کیف پول متامسک تامین کرد، با کلیک کردن روی گزینه Confirm پرداخت کارمزد را تایید کنید.

8

صبر می‌کنیم تا مراحل استیکینگ کامل شود

9

به منظور پایان تکمیل تراکنش و سپرده‌گذاری توکن متیک و دریافت پاداش، باید کد ووچر در کیف پول متیک بخرید و کارمزد گس پرداخت کنید. بر روی خرید ووچر (Buy Voucher) کلیک کنید.

10

قیمت و سقف کارمزد گس را مشخص کرده و مجددا تراکنش را تایید کنید.

11

دوباره باید منتظر تایید تراکنش باشیم. این انتظار به تراکم شبکه اتریوم بستگی دارد.

12

13

عملیات استیکینگ با موفقیت انجام شد.

اکنون شما موفق به سپرده‌گذاری توکن Matic شده و در ازای این کار پاداش دریافت خواهید کرد.

چگونه پاداش خود را برداشت کنیم؟

به ناحیه استیکینگ در کیف پول متیک بروید و سپس مطابق تصویر زیر بر روی (My Account) کلیک کنید.

14

15

حداقل برداشت پاداش، ۲ توکن متیک است. پس از آنکه مقدار پاداش به ۲ توکن Matic رسید می‌توان پاداش را از کیف پول برداشت کرد. این موضوع برای پاداش‌هایی که مجددا سرمایه‌گذاری شده‌اند نیز صادق است. اگر مقدار پاداش از ۲ توکن متیک کمتر باشد، نمی‌توانید آن را برداشت کنید. اما خروج از سهام گذاری در هر زمانی امکان‌پذیر است. در این مورد، پاداشی به شما تعلق نمی‌گیرد. برای برداشت پاداش‌ها، نود فعال در داشبورد کیف پول متیک را انتخاب کرده و سپس بر روی برداشت پاداش (Withdraw Reward) کلیک کنید.

 

.....

اتنمحخنتابلاتن

سپس تایید کنید که می‌خواهید توکن‌های موجود در کیف پول را برداشت کنید، برای این کار باید روی گزینه withdraw rewards بزنید.

صثق

پس اینکه روی گزینه برداشت زدید حالا نوبت به پرداخت کارمزد گس شبکه می‌رسد قیمت و سقف کارمزد گس را مشخص کنید و سپس تراکنش را در کیف پول متامسک تایید کنید.

سسیب

بعد از پرداخت هزینه گس شبکه که از موجودی اتریوم کیف پول شما کسر می‌شود عملیات برداشت پاداش استیک انجام می‌شود که کمی زمان‌بر است.

111

222

عملیات برداشت پاداش با موفقیت انجام شد.

نکته پایانی در مورد استیک کردن متیک:

شاید استیک کردن توکن متیک به‌تنهایی سود چندانی نداشته باشد اما باید بدانید کسانی که متیک را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند می‌توانند به‌جای نگه‌داری آن در کیف پول، توکن‌های متیک خود را در اختیار نودهای اعتبارسنج بگذارند که مورد تایید پروژه پالیگان است و علاوه بر دریافت سود ناشی از نگه‌داری بلندمدت یا همان هولد بلندمدت، سود سپرده‌گذاری هم دریافت کنند.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه