لوگو سایت

دلار کانال عوض کرد/ سیگنال های مثبت وین به بازار دلار


به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت دلار بود.دلار در بازار امروز وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد  و با ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز گذشته ۲۵۰ تومان بالا رفته بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار صبح امروز نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نکرد اما در انتهای روز ۲۰۴ تومان افت کرد و بر روی ۲۵ هزار و ۲۶۴ تومان ایستاد. 

قیمت درهم صعود کرد

قیمت درهم در بازار ارز امروز با سیگنال افزایش قیمت دلار  بر مدار صعود قرار گرفت. درهم در بازار امروز ۱۰۰ تومان از عصر روز گذشته بالا تر بود و با ۷ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۸ هزارو ۳۹۲ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود. 

بازدهی

قیمت سکه بالا رفت

بازار جهانی طلا امروز شاهد رشد اندک قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز با ۱۸۳۷ دلار معامله شد.  سرنوشت دو فلز گران بهای داخلی هم امروز افزایشی بود. قیمت  طلا ۱۸ عیار امروز ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان گران شد و با ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه در بازار امروز نسبت به روز گذشته ۶۰ هزار تومان بالا تر بود . این فلز گران بهای داخلی در بازار امروز با ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد.  با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۳.۱۵ درصد بود.

سیگنال های مثبت وین به بازار دلار 

سیگنال های برجامی  رسیده به بازار دلار ایران  نشان می دهد توافق به زودی حاصل خواهد شد. برخی گزارش های رسیده دلالت بر آن دارد که  پیش نویس توافق قابل دستیابی است. میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در توییتی نوشت که گفت‌وگوهای ایران و هیات‌های اروپایی به نقطه حساسی رسیده است و به زودی پیش‌نویس توافق وین تنظیم می‌شود.

 سخنگوی وزرات خارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای گفت: آنچه که در وین شاهدیم، پیشرفت گفت و گوها هست و در چهار حوزه پیشرفت خوبی داشتیم و پرانتزها کم شده است

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد ایران باید چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند؛ در غیر این صورت واشنگتن نمی‌تواند هیچ اقدامی برای نجات توافقنامه هسته‌ای انجام دهد.رابرت مالی گفته: درست است که این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در حالی که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند برای مقامات ما کمی دور از ذهن است



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه