لوگو سایت

۸ترفند برای جست و جوی بهتر در گوگل


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل محبوب‌ترین موتور جست‌وجوگر جهان است. به حدی که اکنون تقریباً مترادف با جست‌وجوی کلمه است. کلمه گوگل دیگر فقط یک اسم نیست، بلکه یک فعل (گوگل کردن) مهم است که به معنی جست‌وجوی آنلاین است. در طول سال ها، گوگل هوش مصنوعی و مکانیزم جست‌وجوی خود را بهبود بخشیده تا نتایج جست‌وجوی بهتر و مطلوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش gadgetsnow، اکنون می‌توانید نه تنها در مورد هر خبر یا موضوعی، بلکه موارد متنوع دیگر را در گوگل جست‌وجو کنید. این موارد شامل آب و هوا، محاسبات، تلفظ‌های زبانی، تبدیل واحد‌ها و موارد دیگر می‌شود. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند به راحتی اطلاعات مورد نظرتان را در گوگل پیدا کنید:

با استفاده از صدای خود جست‌وجو کنید

از تایپ کردن خسته شده اید؟ می‌توانید با صدای خود جست‌وجو کنید، بگویید «Ok Google» یا گزینه میکروفون را انتخاب کنید.

سرچ

از یک ستاره(*)  استفاده کنید

برای دریافت نتایج جست‌وجوی خود زمانی که کلمه‌ای را فراموش کرده اید از نشانه ستاره استفاده کنید و به گوگل این امکان را بدهید که جا‌های خالی بین کلمات را پر کند. به عنوان مثال، اگر فقط چند کلمه از یک آهنگ را به خاطر دارید. کلمات را تایپ کنید و در جایی که فکر می‌کنید کلمات را به یاد ندارید ستاره اضافه کنید. گوگل آن‌ها را به صورت خودکار پر کرده و نتیجه برای شما پیدا می‌کند.

از خط فاصله (-) برای حذف یک تابع خاص از جست‌وجوی خود استفاده کنید

خط فاصله می‌تواند در جست‌وجو برای حذف یک کلمه خاص از نتیجه جست‌وجو استفاده شود. به عنوان مثال خودروی سرعتی-جگوار. تمام نتایج مربوط به سرعت جگوار را به شما نشان می‌دهد و اطلاعات مربوط به خودرو‌های جگوار را حذف می‌کند.

از برگه جست‌وجوی اختصاصی گوگل استفاده کنید

جست‌وجوی گوگل صفحه نتایج دارای برگه‌های جست‌وجوی اختصاصی در بالا است که به شما امکان می‌دهد دسته بندی جست‌وجوی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک تصویر را جست‌وجو کنید، تب Images را انتخاب کنید. اگر به دنبال اخبار هستید، تب News و … را انتخاب کنید.

جدا از این برگه‌های اصلی، Google همچنین برگه‌هایی مانند نقشه‌ها، پروازها، خرید و … را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای دریافت اطلاعات خاص بر اساس ماهیت جست‌وجو یا نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید استفاده کنید.

جستجو

برای جست‌وجو در رسانه‌های اجتماعی از @ استفاده کنید

برای جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی @ را به یک کلمه اضافه کنید. به عنوان مثال، yjc @twitter در این صورت گوگل همه نتایج yjc  را در توئیتر نشان می‌دهد.

هشتگ‌ها را جست‌وجو کنید

گوگل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا هشتگ‌ها را در جست‌وجو کنند. برای این کار باید “#” را جست‌وجو کنید.

دو جست‌وجو را با افزودن «OR» در وسط ترکیب کنید

جست‌وجوی گوگل به شما امکان می‌دهد دو جست‌وجو را با افزودن کلمه کلیدی “OR” به آن‌ها ترکیب کنید.

نتایج جست‌وجو از یک سایت خاص

عبارت “site:” را در مقابل یک سایت یا دامنه قرار دهید. به عنوان مثال، site:yjc.news و سپس کلمه کلیدی را برای یافتن نتایج از یک وب سایت خاص تایپ کنید.

منبع:
باشگاه خبرنگاران جوان



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه