لوگو سایت

از نیروهای خود در افغانستان حفاظت می‌کنیم


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون ضمن طفره‌رفتن از پاسخ به سوالی درباره حملات هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان در افغانستان، گفت: «همینقدر می‌توانم بگویم که همزمان با فرایند خروج ما، تلاش می‌کنیم از نیروهای افغانستانی در میدان نیز حمایت کنیم».

وی با بیان اینکه ارتش آمریکا هم‌اکنون شش فروند بمب‌افکن «بی‌-۵۲» در حوزه عملیاتی سازمان تروریستی «سنتکام» در منطقه غرب آسیا دارد، توضیح داد: «آنها از خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف از افغانستان حمایت خواهند کرد. ما برنامه‌هایی برای اضافه کردن نیروی زمینی بیشتر انجام دادیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: «نیروهای امنیتی افغانستان، توانمندتر از چیزی شده‌اند که طی سال‌های اخیر بودند… آنها برای مدتی است که پیشرو [عملیات‌های نظامی] هستند. این کشور آنهاست که باید برایش بجنگند. سرزمین و مردم خودشان است».

کربی ضمن اشاره به طبق برنامه پیش‌رفتن طرح خروج نظامیان این کشور از افغانستان، افزود: «ما اما برنامه‌های ضد تروریسم را بعد از خروج از افغانستان، از راه دور هدایت خواهیم کرد».

وی پیشتر درباره خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفته بود: «ما تصور می‌کنیم که طالبان با عقب‌نشینی ما مخالفت نخواهند کرد و اگر این کار را انجام دهد، ما توانایی محافظت از سربازان خود را داریم».

با این حال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان با هشدار درباره حملات به نیروهای این کشور بعد از گذشتن موعد خروج از افغانستان، مدعی شد آمریکا از ابزارهای نظامی برای مقابله با این حملات برخوردار است. 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه