لوگو سایت

افزایش چشمگیر قاچاق انسان به کانادا


 به گزارش سرویس اقتصادنیوز به نقل از صداوسیما؛ پدیده قاچاق انسان در دوره همه گیری کرونا در کانادا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

گزارش جدیدی که اداره آمار کانادا روز سه شنبه منتشر کرد حاکی از آن است که قاچاق انسان در این کشور در سال ۲۰۱۹ که با همه گیری کرونا همراه بود، چنان افزایش یافته که از سال ۲۰۰۹ به این طرف سابقه نداشته است.

قاچاق انسان در مراکز شهر‌های بزرگ مثل تورنتو بیشتر از دیگر مناطق گزارش شده است. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۵ درصد این جنایت در کانادا عمدتا در مراکز شهری بزرگ که بالای یکصد هزار نفر جمعیت دارند، گزارش شد.

کارشناسان اداره آمار کانادا می‌گویند با توجه به ماهیت پنهان قاچاق انسان، ردیابی و مقابله با این جنایت کار ساده‌ای نیست و به همین علت آمار و ارقام موجود درباره این جنایت نیز ابعاد واقعی آن را نشان نمی‌دهد.

اما طبق گزارشی که در این زمینه منتشر شده است، ادارات پلیس کانادا در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۵۱۱ فقره قاچاق انسان ثبت کردند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ فقط ۳۱۵ فقره بود. موارد قاچاق انسان در کانادا از چند سال پیش روندی صعودی پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ به اوج رسید. در این میان فقط سال ۲۰۱۸ استثنا بود چرا که طبق آمار و ارقامی که مسئولان پلیس منتشر کردند موارد قاچاق انسان در آن سال ۳۳ فقره کمتر از سال ۲۰۱۷ بود.

از منظر حقوقی، قاچاق انسان به معنای اعمال کنترل، جهت دهی یا اعمال نفوذ بر روی رفت و آمد‌های یک نفر به منظور بهره برداری از او تلقی می‌شود.

افرادی که قربانی جنایت قاچاق انسان می‌شوند، غالبا با رفتار‌های خشونت آمیز فیزیکی، روانی یا جنسی روبرو هستند.

در میان استان‌های کانادا انتاریو و نوااسکوشیا بیشتر از بقیه با این معضل روبرو هستند. استان انتاریو به شدت تحت تاثیر معضل قاچاق انسان قرار دارد و ۶۲ درصد موارد قاچاق انسان در سال ۲۰۱۹ در کانادا مربوط به این استان بوده است. اما نوااسکوشیا به نسبت جمعیت خود با بالاترین نرخ قاچاق انسان روبرو است و در ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت این استان ۵.۳ فقره قاچاق انسان گزارش شده است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه