لوگو سایت

ماجرای بدهی بانک مرکزی به دولت


محمدباقر نوبخت در گفت‌وگویی که در کلاب هاوس برگزار شد، درمورد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد توضیح داد: نکته مثبت بودجه ریزی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ بودجه دستگاه‌های اجرایی بر مبنای عملکرد بود که در پیوست شماره چهار قانون نیز ذکر شده است.

وی ادامه داد: خدماتی که دستگاه‌ها دارند به فعالیت تبدیل شده و برای فعالیت‌ها قیمت تمام شده تعیین و بررسی کردیم و به مجلس ارائه شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باید اهداف مورد نظر نیز احصا و بعد پول پرداخت شود. البته بخش بزرگی از بودجه به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد که چه دستگاه عملکرد متناسب داشته باشد چه نداشته باشد، باید پرداخت شود.

نوبخت در ادامه در مورد جزییات یارانه‌های پیدا و پنهان توضیح داد: اولین محوری که در اصلاح ساختار بودجه تعیین شد، شناسایی همه یارانه‌های پیدا و پنهان بود که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان احصا کردیم و به شورای عالی اقتصاد هم میزان مالیاتی که به دلیل معافیت دچار کمبود می‌شود نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از مالیات‌ها که به صورت قانونی معاف هستند از این امتیاز استفاده می‌کنند.

*آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درمورد آخرین‌ وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالا در هفته جاری یا نهایتا اوایل هفته آینده به دولت می‌رود و تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

*ماجرای بدهی بانک مرکزی به دولت


نوبخت در پاسخ به سوال ایسنا درمورد ماجرای بدهی بانک مرکزی به دولت گفت: رقم قابل توجهی از درآمدهای مورد نیاز مخصوصا برای هدفمندسازی یارانه‌ها از محل صادرات فراورده‌های نفتی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت نفت اعلام می‌کند که چقدر ارز ناشی از صادرات فراورده‌های نفتی به حساب بانک مرکزی واریز شده است و بانک مرکزی باید آن را تسعیر به ریال کرده و به حساب خزانه واریز کند اما به دلیل شرایط تحریم، بانک مرکزی به حساب خود دسترسی ندارد.

ادامه دارد



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه