لوگو سایت

پرسپولیس با ثبات‌ تر، استقلال گلزن‌ تر


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرخ آبی‌های فوتبال ایران امسال در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدند و توانستند به عنوان تیم اول گروه‌های خود راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان شوند. نکته جالب این که استقلال و پرسپولیس به طور مشترک با ۱۴ گل زده، بهترین خط حمله را در مرحله گروهی آسیا در اختیار داشتند. این دو تیم اکنون بعد از پایان بازی‌های لیگ و حذفی خودشان را برای مرحله بعد آماده خواهند کرد؛ جایی که پرسپولیس با استقلال تاجیکستان و استقلال با الهلال عربستان بازی خواهند کرد.

حالا دو تیم استقلال و پرسپولیس ترکیب خیلی خوبی دارند و قطعا در کنار سپاهان می‌توانند یک رقابت خیلی حساس برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی رقم بزنند. هر چند باخت این هفته استقلال برابر ذوب آهن، فاصله این تیم را با صدر کمی بیشتر کرد و استقلال نتوانست از بهترین فرصت برای کم کردن فاصله خود با تیم های سپاهان و پرسپولیس استفاده کند.

با مقایسه ترکیب فعلی این دو تیم، مشخص می‌شود که پرسپولیس باثبات‌تر از تیم رقیب بوده و بازیکنان این تیم بازی‌های بیشتری نسبت به استقلالی‌ها انجام داده‌اند. خیلی‌ها موفقیت‌های چندین ساله سرخ‌ها را نیز ناشی از همین موضوع می‌دانند و معتقدند که پرسپولیس در این سال‌ها با وجود تغییرات مدیریتی، توانسته اسکلت اصلی ترکیب خود را حفظ کند.

از طرف دیگر بازیکنان استقلال در زمینه تعداد گل در رده‌های بالایی نسبت به رقیب‌شان قرار دارند. مثلث هجومی شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری باعث می‌شود تا اکثر حملات استقلال به این بازیکنان ختم شود تا در گلزنی موفق عمل کنند در حالی که در پرسپولیس تعدد نفرات برای گلزنی بالاست و پیش‌بینی این مساله که در بازی پرسپولیس کدام مهره هجومی گلزنی خواهد کرد سخت‌تر است.

باثبات‌ترین بازیکنان سرخ آبی (از زمان پیوستن به‌تیم‌شان تاکنون)

فوتبال

گلزن‌ترین بازیکنان سرخ آبیاکنون گلزن‌ترین بازیکنان ترکیب فعلی دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌بینیم که در رقابت‌های رسمی لیگ، حذفی، لیگ قهرمانان و سوپرجام ایران موفق به گلزنی شدند.

گلزن‌ترین بازیکنان سرخ آبی

فوتبال

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در ۳ رقابت تا انتهای فصل خواهند جنگید. استقلال که یک تغییر روی نیمکت مربیگری در این فصل داشته است، با یک بازی کم‌تر از رقیب خود و ۸ امتیاز کم‌تر در رده سوم لیگ برتر است.

در جام حذفی، استقلال باز هم ذوب آهنی را در پیش خواهد داشت که این هفته در لیگ برابرش شکست خورد و پرسپولیس به دیدار شاهین بندرعامری می‌رود و در لیگ قهرمانان نیز دو تیم راهی یک هشتم نهایی شده‌اند.

با توجه به آماده بودن این روزهای سرخ آبی‌ها می‌توان همچون داربی دور رفت، یک مسابقه هیجان انگیز را انتظار داشت. پرسپولیس و استقلال، جمعه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه