لوگو سایت

وقت تخلیه در بازار ارز/ افزایش قیمت دلار؛پولبک یا تغییر فاز


به گزارش اقتصادنیوز،اگر امروز دلار از محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کند، فرصت اول برای مالداران دلار خواهد بود که بخشی از ارزهای خود را رد کنند. این دیدگاهی است که شماری از بازیگران باتجربه ارزی در روز گذشته مطرح کردند. از نگاه آن ها، ریزش یکباره و ۸ درصدی اسکناس آمریکایی در هفته گذشته بسیاری از دارندگان دلار را دچار ضرر سنگین کرد. در نتیجه طبیعی است که این گروه به دنبال پولبک بازار و کاهش حجم ضررهای خود باشند. با توجه به احتمال افت دوباره دلار، برخی بازیگران ارزی باور دارند،‌ مالداران به تدریج بار دیگر بخشی از ارزهای خود را وارد بازار خواهند کرد.

بازگشت از هیجان فروش

در حالی که شماری از فعالان باور دارند، زمان فروش ارز توسط شماری از معامله گران به وجود آمده است، دیدگاه های دیگری نیز در بازار وجود دارد. به عنوان مثال، دسته ای از فعالان باور دارند، بازار به دلیل شرایط و اخبار سیاسی پیرامون برجام با افزایش شدید فروش مواجه شد. در این شرایط اسکناس آمریکایی تا کف ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی کاهش پیدا کرد. ولی اکنون بازار در حال بازیابی خود است و با توجه به اینکه خبر مثبت جدیدی از مذاکرات بیرون نیامده است، دلار به دنبال سطوح قیمتی پیشین است. از این زاویه دید، بازار حتی ظرفیت بازگشت به بالای مرز۲۳ هزار تومانی را دارد و در صورتی که بالای خط ۲۳ هزار تومانی تثبیت شود، می تواند به سقف ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز فکر کند.

دلار پشت خطی

افت دلار و اعتبار بازارساز

تعدادی از معامله گران باور دارند، بازار ارز بار دیگر دچار افت قیمت خواهد شد. آن ها اعتقاد دارند، بازارساز برای حفظ اعتبار خود یک بار قیمت را به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی هدایت خواهد کرد. البته رفتار بازارساز در روز دوشنبه به گونه ای بود که نشان می داد از افزایش یکباره قیمت شوکه نشده است. صرافی های بانکی قیمت فروش دلار را نزدیک به ۸۰۰ تومان بالا بردند و سعی کردند اجازه ورود تقاضای کاذب به بازار را ندهند. به نظر می رسد بازارساز حداقل در روز دوشنبه برای کاهشی کردن قیمت ها، عجله ای نداشت یا حاضر نبود بهای سنگینی برای آن بپردازد. سناریوی دیگر  این است که حجم تقاضا به اندازه ای بود که بازارساز توان پایین بردن قیمت را نداشت. سناریویی که کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه