لوگو سایت

مسئولی را نمی شناسم که خارج از سند واکسن زده باشد


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا که صبح امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) برگزار شد، گفت: یکی از تکلیف‌های ما حفظ جان مردم است و باید اجرای پروتکل های بهداشتی رابه عنوان وظیفه دینی خود بدانیم.

وی با بیان اینکه درهمه استانها روند نزولی فوتی‌ها و ابتلا به ویروس کرونا آغاز شده است که این به خاطر رعایت پروتکل بهداشتی بود، ادامه داد: ما از پیک و موج چهارم قطعا عبور کرده‌ایم و در شرایط نزولی هستیم.شیب این کاهش ها را باید تند کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تا آخر سال باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم، افزود:راه حل برای عبور از شرایط فعلی رعایت پروتکل‌ها است، البته خوشبختانه در مدت زمان کوتاه واکسن وارد بازار شد.

اهم اظهارات وی را  در ادامه به نقل از ایرنا و تسنیم می خوانید؛

* مردم در کنار روزه، پروتکل‌ها را رعایت کرده، در مغازه و بازار را بستند و از سفرها صرف نظر کردند. همه اینها دست به دست هم دادند و در کنار کادر پر تلاش درمان کمک کرد.

* با یاری هم می‌توانیم زودتر از پیک چهارم خلاص شویم. باید تلاش ما سریع‌تر کردن شیب کاهش‌ها باشد. باید تلاش کنیم به سمت پیک جدیدی حرکت نکنیم.

* واکسنی که در دست ما است محدود است و مجبوریم از افراد پرخطر واکسیناسیون را آغاز کنیم.

*{ با بیان اینکه مسئله مبارزه با کرونا دو بال دولت و ملت دارد} در بال ملت، مردم با ملاحظات‌شان و با رعایت پروتکل‌ها جلوی تجمعات را گرفته و نمی‌روند، سفرها را محدود می‌کنند. همه دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. بال دولت از بهداشت و درمان شروع می‌شود که در خط مقدم هستند و کسانی که باید بر اجرای پروتکل‌ها نظارت کنند، باید با هم حرکت کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

*نیاز به واکسن با تعداد واکسنی که در دنیا وجود دارد یکی نیست، میلیون در مقابل میلیارد است. پنج الی شش کشور هستند که فقط توانستند میزان خوبی از جمعیتشان را واکسینه کنند.  

*{خطاب به کسانی که عقیده داشتند به مسئولین واکسن تزریق شده است}: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزدم. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم. من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

*یکی از مسائل ما که تکلیف بوده و بر گردن ماست، مسئله سلامت جامعه و سلامت اجتماعی است. اجرای دقیق پروتکل‌ها را به عنوان وظیفه ملی، دینی و انسانی باید مورد مراعات قرار دهیم.

*خوشبختانه همه استان‌ها روند کاهشی و نزولی‌شان هم در ابتلا و هم در فوت شروع شده است. مردم در کنار روزه، پروتکل‌ها را رعایت کرده، در مغازه و بازار را بستند و از سفرها صرف نظر کردند. همه اینها دست به دست هم دادند و در کنار کادر پر تلاش درمان کمک کرد.

*شاید این تعبیر را بتوانیم بکنیم که در موج چهارم از پیک قطعا عبور کردیم و در مسیر شرایط نزولی هستیم. البته به معنای تمام شدن نیست بلکه در مسیری قرار گرفتیم که با یاری هم می‌توانیم زودتر از پیک چهارم خلاص شویم. باید تلاش ما سریع‌تر کردن شیب کاهش‌ها باشد. باید تلاش کنیم به سمت پیک جدیدی حرکت نکنیم.

* در بال ملت، مردم با ملاحظات‌شان و با رعایت پروتکل‌ها جلوی تجمعات را گرفته و نمی‌روند، سفرها را محدود می‌کنند. همه دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. بال دولت از بهداشت و درمان شروع می‌شود که در خط مقدم هستند و کسانی که باید بر اجرای پروتکل‌ها نظارت کنند، باید با هم حرکت کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

ادامه دارد …



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه