لوگو سایت

فرار بیت کوین از مرگ/قیمت شیرین برای طلا


بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین در طول هفته ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۵۰ هزار و ۸۰۰ دلار رسید. تا روز جمعه ارزش ارز بازار رمزنگاری شده کمتر از ۱ تریلیون دلار بود که برای اولین بار در فوریه( بهمن) بالای آن قرار گرفته بود.

بزرگترین کاتالیزور این بازار: ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا بود، این سازنده خودروهای الکتریکی گفت: دیگر به دلیل تأثیر آن بر محیط زیست ، بیت کوین را به عنوان پرداخت برای اتومبیل های خود قبول نمی کند. یک تحلیل نشان می دهد که استخراج بیت کوین با تراشه های پرقدرت در سال برق بیشتری از میزان مصرف کل کشور سوئد مصرف می کند. تسلا هنوز بیت کوین را در دست دارد ، اما مقداری فروخته است.

با این وجود ، بعد از یک هفته خوب و خیلی بد ، ارزش بازار رمزنگاری به ۲.۴ تریلیون دلار رسید که بیش از ۱۰۰٪ برای سال افزایش داشت. ارزهای دیجیتالی ممکن است احساس بدی داشته باشند ، اما هنوز نمرده اند.

هفته برای طلا:

با شروع فشارهای تورم ، تحلیلگران همچنان سطح ۱۸۵۰ دلار طلا را از نزدیک مشاهده می کنند. با این وجود ، چشم انداز اقتصادی نامشخص ، فدرال رزرو را مجبور می کند صبور باقی بماند و سیاست های پولی فوق العاده خود را حفظ کند.

تحلیلگران گفته اند که قیمت طلا در نقطه شیرینی قرار دارد زیرا سرمایه گذاران بیشتری به دنبال پوشش تورم با این فلز گرانبها هستند. علاقه مجدد به طلا پس از آن است که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه ایالات متحده در ماه گذشته ۴.۲٪ افزایش یافته است که مهمترین افزایش در ۱۳ سال گذشته، است. در همین حال ، روز پنجشنبه ، قیمت تولیدکنندگان ایالات متحده ۶.۲٪ برای سال افزایش یافت که بیشترین افزایش ثبت شده است.

با افزایش تورم بانک مرکزی آمریکا که می خواهد خط مشی سیاست پولی خود را حفظ کند ، برخی معتقدند که تنها زمان لازم است که قیمت طلا به بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد. اگر آن سطح قیمت شکسته شود ، هدف اصلی بعدی بالاترین قیمت های ژانویه به بالای ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

تقویم

 

 

همچنین هفته جاری امارهای اقتصادی مهمی در جهان منتشر خواهد شد که می توان بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

هفته برای دلار:

در نیمه اول هفته ، آمار تولید و تولید مسکن در ایالت امپایر ایالت نیویورک اعلام می شود.

انتظار داشته باشید که در اوایل هفته تعداد تولیدات مه (خرداد) بیشترین علاقه را به خود جلب کند.

پس از یک چهارشنبه آرام ، تمرکز به  آمار ادعای بیکاری هفتگی معطوف خواهد شد.

در حالی که همه مجموعه اعداد کلیدی هستند ، اما می توان انتظار داشت که ارقام ادعای بیکاری تأثیر بیشتری بر دلار داشته باشند.

انتظار داشته باشید شاخص قیمت مصرف کننده بیشترین تأثیر را بر دلار و احساسات بازار داشته باشد.

در جبهه سیاست های پولی ، صورتجلسات FOMC در روز چهارشنبه مهم خواهد بود. هرگونه صحبت درباره تورم بیشترین توجه را خواهد داشت.

در هفته ، دلار با افزایش ۰.۱۰٪ به ۹۰.۳۲۱ رسید.

هفته برای یورو:

در جبهه داده های اقتصادی یک هفته شلوغ برای یورو خواهد بود.

در روز سه شنبه ، برآورد شماره ۲ تولید ناخالص داخلی برای منطقه یورو جهت یورو را تغییر خواهد داد.

ارقام تجاری مارس (اردیبهشت) نیز اعلام شده است اما به طور احتمالی تأثیر آن روی EURخواهد بود.

روز چهارشنبه ، رقم نهایی تورم ماه آوریل برای منطقه یورو اعلام خواهد شد.

پرسش بزرگ این خواهد بود که آیا نوسانات آمارها می تواند تا تابستان ادامه یابد یا خیر؟ یک فعالیت در بخش خدمات مورد نیاز است.

یورو هفته با افت ۰.۲۱ درصدی به ۱.۲۱۴۱ دلار رسید.

سیاست جغرافیایی برای هفته:

اگرچه هیچ خطر عمده ای برای در نظر گرفتن شرایط بازار در سیاست ها وجود ندارد ، اما بازارها باید به روابط ایالات متحده و چین توجه کنند.

همچنین بازارها باید رویدادهای خاورمیانه را در هفته رصد کنند.

 

 

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه