لوگو سایت

زمان واکسیناسیون عمومی در پایتخت


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی چگونه است؟»، اظهار داشت:  بیان داشت: مدتی کمبود داروی رمدسیویر بود که رفع شد؛ ضمن اینکه با راه‌اندازی سامانه ۶۰۷۰، مشکل تخت نیز مرتفع شده است. 

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درباره روند واکسیناسیون افراد در استان تهران خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تکمیل شده و از دو روز گذشته واکسیناسیون افراد ۷۵ سال آغاز شده است.

توکلی اضافه کرد: خوشبختانه با افتتاح مراکز تجمیعی واکسیناسیون از جمله ایران‌مال در غرب تهران که قابلیت ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر در روز را دارد، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا یک‌ماه آینده گروه سنی بالای ۶۰ سال را به ترتیب هر پنج سال واکسینه کنیم. 

وی درباره پیش‌بینی زمان آغاز فراگیر واکسیناسیون افراد در استان تهران، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود از اوایل تیر به بعد،بعد از اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی تمام شود، سراغ واکسیناسیون عمومی برویم.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران درباره اینکه بخشی از سالمندان واکسینه شده‌ دچار عوارضی هستند، متذکر شد: این موضوع بخشی به خاطر این بود که همزمان مبتلا بوده‌اند؛ یعنی وقتی واکسن تزریق شده، درهفته جاری آن  با بیماری درگیر شده بودند و واکسیناسیون همزمان با ابتلا شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی عوارضی خفیف است که بیشتر شامل تب، کوفتگی و مقداری بی‌حالی است، اما خوشبختانه عارضه‌ جدی و مهلکی در خصوص تزریق واکسن در سالمندان گزارش نشده و روند واکسیناسیون در حال انجام است. 

وی اضافه کرد: چالش‌هایی که در مورد واکسن‌های برندهای مختلف وجود دارد، خوشبختانه با توجه به اینکه اکنون سامانه‌ای طراحی شده که هر کس واکسن دریافت می‌کند پیامکی به وی ارسال می‌شود و براساس آن پاسخ می‌دهد که آیا عارضه‌ای داشته یا خیر؛ در نتیجه براساس آن، ما تا به حال عارضه کشنده‌ای نداشته‌ایم. 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه