لوگو سایت

دومین محموله واکسن کرونا از سهمیه کوواکس به ایران رسید


به گزارش اقتصادنیوز ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: کوواکس ساز و کاری به مدیریت مشترک ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی (CEPI) اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.

براساس این گزارش، محموله جدید واکسن کرونا دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و یونیسف محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.

محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده‌ است، شامگاه روزیکشنبه ۲۶ اردیبهشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

، با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در ساز و کار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی را، شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز در تاریخ ۱۶ فروردین امسال دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از این اعلام کرده بود: ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از سهمیه کوواکسن خریداری کرده است.

بر اساس آخرین اعام وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۸۹۹ هزار و ۲۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۷۰ هزار و ۷۳۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۵۳ دوز رسید.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه