لوگو سایت

نزول دو مرحله‌ای سکه امامی + نمودار


به گزارش اقتصادنیوز مرحله اول ریزش فلز گرانبهای داخلی بین ساعات ۱۱ صبح تا یک ظهر اتفاق افتاد. در این بازه زمانی، سکه دو کانال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ و ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را از دست داد و تا نقطه ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان پایین رفت. نزول سکه در مرحله دوم آرام تر بود و این فلزگران بها در فاصله ساعات یک تا سه ظهر تا ابتدای کانال ۱۰ میلیونی پایین رفت. از این نقطه میزان خریدها در بازار کمی بالا رفت تا در ساعات انتهای روز فلز گران بهای داخلی بتواند کمی بالاتر از کف روزانه و در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان به کار خود پایان دهد. البته افزایش انتهای روز نتوانست مانع از نزول ۶/۱ درصدی سکه در روز سوم هفته شود. چنین افتی در شرایطی رخ داد که در مقاطعی طلای جهانی نوسان بالای محدوده هزار و ۸۵۰ دلاری نوسان کرد. به نظر می رسد سکه بازان چندان روی افزایش بهای طلا حساب باز نکردند و بیشتر به افت ۵/۱ درصدی اسکناس آمریکایی تکیه کردند.

برگشت دلار به زیر مرز ۲۳ هزار تومان

« اقتصادنیوز » صبح امروز عنوان کرد که ممکن است بازارساز در روز جاری میزان عرضه ارز را افزایش دهد. برخی فعالان علت افت قیمت دلار در روز دوشنبه را همین افزایش عرضه بازارساز عنوان کردند.از نگاه آن ها، مرز ۲۳ هزار تومانی خط قرمز بازارساز بود و به طور طبیعی اجازه نداد که دلار بالای آن باقی ماند. دلار در یک ساعت ابتدایی روز سوم هفته بالای مرز ۲۳ هزار تومانی نوسان کرد و پس از آن به کانال ۲۲ هزار تومانی ریزش کرد. تا ساعت ۵ بعدازظهر دلار توان بازگشت به کانال ۲۳هزار تومانی را نشان نداد و در محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی به کار خود پایان داد.

افت قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که صرافی های بانکی در محدوده ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان اقدام به عرضه ارز می کردند. روز یک شنبه قیمت دلار در صرافی های بانکی ۲۲هزار و ۴۵۰ تومان بود.

روز دوشنبه تمام بازارها روند نزولی داشتند و جدا از افت سکه و دلار، در بازار طلا و سهام نیز افت قیمت رخ داد. طلای ۱۸ عیار نزدیک به ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به نزدیکی مرز یک میلیون تومانی بازگشت. طلا با این افت در قعر جدول بازدهی روز دوشنبه قرار گرفت. بازار سهام نیز در روز دوشنبه شاهد افت بیش یک درصدی شاخص کل بورس بود.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه