لوگو سایت

تهدید کدام بیماری‌ ها در فصل گرما بیشتر می‌ شود؟


 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روح‌انگیز نشیبی با اشاره به روند افزایشی دما به ویژه در شرایطی که با افزایش رطوبت همراه باشد، اظهار کرد: در این شرایط، احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های عفونی، بیشتر از سایر زمان‌ها است.

وی افزود: انواع بیماری‌های اسهالی به ویژه بیماری کلرا یا وبا و سایر بیماری‌های اسهالی که می‌توانند علت ویروسی یا باکتریایی داشته باشند، بیماری خونی ویروسی، انواع اسهال‌های خونی، انواع هپاتیت‌ها به ویژه هپاتیت A و E که از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می‌شوند، می‌توانند در فصل گرم سال افزایش شیوع داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گرما و رطوبت می‌توانند زمینه‌ساز انواع عفونت‌های قارچی باشند و تعداد موارد ابتلا به این عفونت‌ها به خصوص در مبتلایان به بعضی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نیز افزایش پیدا می‌کند.

نشیبی تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، سالم‌سازی درست سبزی‌ها و میوه‌ها و استفاده از آب سالم و بهداشتی، حائز اهمیت است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های فصل گرما، ضروری است که باقیمانده مواد غذایی طبخ‌شده و استفاده‌شده، بعد از سرد شدن بلافاصله به یخچال‌ منتقل شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: این مواد غذایی باید برای استفاده مجدد، کاملا گرم شوند تا اگر باکتری یا ویروسی به دلیل گرما در آن‌ها رشد کرده است، کشته شوند و استفاده مجدد غذا، مشکلی ایجاد نکند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه