لوگو سایت

سقوط بورس تهران در ایستگاه پایانی اردیبهشت + نمودار


به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید.

بورس

سقوط چشمگیر شاخص هم وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۳ هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۵ هزار و ۸۳۶ واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد ایستاد. این میزان ریزش بزرگ‌ترین ریزش شاخص هم وزن در ۶۶ روز کاری گذشته از ۱۸ بهمن ماه به این سو است.

همچنین شاخص کل فرابورس ۱۷ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۱ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۹ نماد بورسی و ۱۲ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۳۱ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۳۵ نماد بورسی و ۹۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۵۶۹ میلیارد تومان بود که نسبت به روز سه‌شنبه ۱۲ درصد افزایش یافته است. در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وملل (موسسه اعتباری ملل) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۳۷ میلیارد تومان بود. پس از وملل، برکت (داروسازی برکت) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای میدکو (صنایع معدنی خاورمیانه)،‌ فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) و رمپنا (گروه مپنا) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فملی»، «فارس» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. در سوی دیگر بازار برکت، اپال و پاکشو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند اما نتوانستند مانع از ریزش قابل توجه شاخص شوند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و فملی و ثامید در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، کزغال و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه ۱۰ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۲۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۵ درصد افزایش یافت و ۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان شد.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید ۱۱۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، بپاس (بیمه پاسارگاد) و نمرینو (ایران مرینوس) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۷۱ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، غصینو (صنعتی مینو) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۱۳ درصد کاهش یافته است. البته از این میزان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد کل معاملات به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۸ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۲ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان رسید.

برکت و سایپا صدرنشینان بورس امروز

در معاملات امروز برکت (داروسازی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۵۷ میلیارد تومان بود.

پس از برکت، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و وپاسار رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن میدکو و وتجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سایپا با تعداد ۲۹۳ میلیون  ۱۶۵ هزار و ۹۷۳ سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ایران خودرو تعلق داشت. وتجارت و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه