لوگو سایت

چرا بازار رمزارزها قرمزپوش شد؟ / حیرت سرمایه‌گذاران از سقوط عجیب بیت‌کوین


اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ اخیرا قیمت بیت‌کوین و دوج‌کوین به ترتیب ۱۰ و ۱۲درصد کاهش یافته است. در تاریخ ۱۹می، چهارشنبه، بازار ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت بیت‌کوین و دوج‌کوین شروع به سقوط کرد. این فشار، پس از افزایش تصاعدی ارزش بازار بسیاری از رمزارزها در روزهای اخیر مشاهده شده است. ما شاهد این بودیم که چگونه وضعیت هیجانی دوج‌کوین، باعث سقوط بسیاری از شبکه‌های معاملات ارزهای دیجیتال، مانند WazirX شد. با این حال، دوج‌کوین با افزایش و کاهش قیمت خود در یک بازه ۲۴ساعته، یک بازار بسیار بی‌ثبات داشته است. از طرفی، اتریوم، که اخیرا با ثبت رکورد در ارزش بازار خود به محبوبیت رسیده، این روزها شاهد ۱۰درصد افت قیمت بوده است.

در میان تمام این ارزهای دیجیتال، تعجب‌آورترین سقوط متعلق به بیت‌کوین بود که بر اساس گزارش ارائه شده توسط Coindesk، قیمت آن طی ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱۵درصد کاهش یافت و به ۳۷هزار و ۵۲۵دلار رسید. با فروش عمده که از ماه گذشته آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد، قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود طی چند ماه اخیر سقوط کرده است. این افت ناگهانی می‌تواند نتیجه اتفاقات هفته گذشته باشد. در تاریخ ۱۲می، ایلان ماسک در توییتی نوشت که تسلا، فروش بیت‌کوین و استفاده از آن در هرگونه معاملات را به حالت تعلیق درآورده است. این تصمیم به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی بود. مدیرعامل تسلا اشاره کرد که استخراج بیت‌کوین، از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کند که بدترین انتشار کربن را دارد. بر اساس گزارس سی‌ان‌بی‌سی، این نظر ماسک، بیش از ۳۰۰میلیارد دلار از کل ارزش بازار رمزارزها را در آن روز از بین برد.

پس از این موضوع، از آنجا صنعت بانکداری چین با انتشار بیانیه‌ای در خصوص تجارت و مبادله رمزارزها هشدار داد، سرکوب دیگری نصیب بازار شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، این بیانیه گامی در جهت سختگیری چین علیه ارزهای مجازی و رشد آن بود. سقوط قیمت بیت‌کوین پس از این دو بیانیه متوالی بسیار قابل توجه بود. طبق گزارش تایمز هند، بیانیه چین به مصرف‌کنندگان رمزارزها در خصوص حدس و گمان‌های بدون پشتوانه هشدار داده و افزوده که سرمایه‌گذاران از معاملات متحمل ضرر خواهند شد و قانون چین هیچگونه حمایتی از آنها نمی‌کند.

از آنجا که ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده بود که به ارزش ۱.۵میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده، این بیانیه مدیرعامل تسلا امواج شوک بزرگی را به جامعه رمزارزها وارد کرد. بازار ارزهای دیجیتال در حال سقوط جدی بوده و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تحت فشار هستند. اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم که بازار در روزهای آتی چگونه تغییر می‌کند.

در زمان نوشتن این گزارش، قیمت بیت‌کوین ۳۹هزار و ۹۵۶دلار، اتریوم ۲هزار و ۶۷۳دلار، و دوج‌کوین ۰.۳۶دلار است.

بیت کوین



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه