لوگو سایت

پاداش معافیت‌های مالیاتی برای فروشگاه‌های آنلاین بزرگ بخاطر مبارزه با قاچاق


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران؛ محسن علیزاده با اشاره به ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و فانونی مثل دیجیکالا و … در مبارزه با قاچاق، گفت: نه تنها در شرایط فعلی ابزارهای نظارتی مناسبی برای برخورد با فروشندگانی که مجوز نداشته و کالای قاچاق در مغازه‌ها می‌فروشند، به کار گرفته نمی‌شود بلکه این ابزار بیشتر برای فروشگاه‌ها و فروشندگان آنلاینی که دارای مجوز بوده و کالاهای خود را از مبادی رسمی وارد می‌کنند، استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که در شرایط کنونی به دلیل گستردگی بازارهای سنتی، نظارت دقیق بر آنها زمانبر بوده و مشکل است بسیاری از فروشندگان فعال در این بازار کالاهای قاچاق را در مغازه‌های خود می‌فروشند، حال آنکه فروشگاه‌های آنلاین  بزرگ و رسمی کالاها را از مبادی رسمی وارد کشور کرده و ناچار به دلیل پرداخت عوارض گمرکی و… هستند در نتیجه ناچارند بعضی کالاها را گرانتر از بازارهای سنتی دارای کالای قاچاق بفروشند.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در برخی موارد کالاها در فروشگاه‌های آنلاین به دلیل پرداخت مالیات، عوارض ورودی و… از بازار گرانتر است این مضوع را با بیان مثالی توضیح داد: به طور مثال از تاکسی‌های درون شهری مالیات، هزینه تمدید مجوز و.. دریافت می‌شود اما افرادی که فاقد مجوز هستند از آنجا که هزینه‌های مذکور را پرداخت نمی کنند، درآمد بیشتری دارند.

علیزاده تصریح کرد: اگر مشوق‌های مناسبی برای افرادی که با مجوز فعالیت کرده یا در بستر فضای مجازی که در حال حاضر یکی از ظرفیت‌های مهم دنیا است، پیش بینی شود، متخلفان نیز درصدد فعالیت مجاز بر می‌آیند.

وی ادامه داد: باید برای فروشگاه‌های آنلاین بزرگ مثل دیجیکالا معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفت یا تخفیف‌هایی برای حامل‌های انرژی آنها پیش بینی کرد با تحقق این مهم نه تنها می‌توان زمینه فعالیت آنها را گسترش داد بلکه انگیزه فروشندگان سنتی برای فروش کالاهای قاچاق هم کاهش می‌یابد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید با پیش بینی تمهیدات لازم از فروش کالای قاچاق در بازار جلوگیری کنند، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید با جدیت به این موضوع ورود کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه