لوگو سایت

پاسخ لاریجانی به یک ادعای جنجالی احمدی نژاد/ فصل فیلترینگ گذشته است


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس درحال پاسخگویی به سوالات است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

سوال مهدی محمدی: دیدگاهتان درباره پروژه احیای برجام چیست؟ شما با احیای برجام با شکل سال ۲۰۱۵ موافقید و  آیا احیای حقوقی برجام را کافی می‌دانید؟ نظر شما درباره پروژه استاندارسازی ایران چیست؟

لاریجانی: من تایید نمی‌کنم که تقارن مذاکرات احیای برجام و انتخابات تصادفی نیست، ما نباید با سوءظن برخورد کنیم. قطعا باید توسعه با سنت اسلامی رخ بدهد، اما باید واقع بین بشویم. درباره اف‌ای‌تی‌اف برخی می‌گفتند که نیازی نیست روابط بانکی در این چهارچوب قرار بگیرد و می‌توانیم تهاتر کنیم، شما تصور کنید این روش چه بلایی سر قیمت‌ها به وجود بیاورد. یک ایده دیگری بود که با کشورهای دوست صحبت کنیم تا اقدامات مربوط به اف‌ای‌تی‌اف تغییر کند، واقعا ممکن است که یک شبه این اتفاق رخ بدهد؟

برخی می‌گویند ما بانک‌های کوچک کار کنیم، این موضوع هم مسائلی دارد. دوستان فکر می‌کنند آن‌ها یک نقشه‌ای دارند اما من فکر نمی‌کنم این طور باشد. ما باید واقع بین باشیم اما حتما الگوی اصلی خودمان را دنبال کنیم.

سوال دیاکو حسینی: گفتید کشور را نباید به سازشکاران داد، عده‌ای گفتند در این صحبت شما از بخش دیپلماسی کشور انتقاد کرده‌اید، در این رابطه روشنگری می‌کنید؟ شما از طراحان نگاه به شرق هم بودید، دکتر ظریف گفتند برای رابطه خوب داشتن با شرق مستلزم رابطه خوب با غرب است، با این موضوع موافق هستید؟

لاریجانی: مطلب مشخص است و منظور من دستگاه دیپلماسی ما نیست، سازشکاران گروه‌هایی هستند که افراط می‌کنند و در گروه‌هایی در خارج از کشور هستند. در نطق من گفتم تعامل هوشمندانه با غرب رخ بدهد و شرق هم همکاری صورت بگیرد، برنامه ما هم این است. همین برنامه ۲۵ ساله که با چین وجود دارد هم به این روند است. این حرف‌ها که می‌گویندجزیره فروختیم درست نیست. این کار را باید با روسیه انجام بدهیم و اگر کشور اروپایی قدرتمند قوی بخواهد هم باید انجام بدهیم. هیچ بحثی درباره دادن خاک به کشورها وجود ندارد، ما هم با شرق و هم با غرب کار می‌کنیم.

سوال خجسته : آقای دکتر لاریجانی شما به هرحال یکی از کاندیداهای مهم انتخابات هستید و بحث این مطرح است که آیا رای خاکستری به شما می‌رسد یا نه، برای این کار دفاع از شما بسیار سخت است. آقای لاریجانی چطور می‌گویید که از برنامه هویت اطلاع نداشتید، آقای لاریجانی شما در آن زمان گونه دیگری فکر می‌کردید. 

لاریجانی: من واقعیت را درباره این برنامه گفتم، من با صراحت می‌گویم این کار غلط بود، دیگر چه باید بگویم؟ من واقعا از تولید این برنامه خبر نداشتم. توضیح بیشتر از این برای مسئله ندارم. 

سوال: من به عنوان نسل سومی انقلاب می‌پرسم فکر نمی‌کنید یک مقدار دیر و صرفا برای انتخابات وارد فضای مجازی شدید؟ نظر شما درباره فیلترینگ چیست و رویکردتان برای رفع فیلتر چیست؟

لاریجانی: من فکر می‌کنم فصل بحث‌های فیلترینگ گذشته است، این‌ها کارهای تاخیری کم فایده است و باید وقتمان را روی مسائل تولیدی بگذاریم. من خیلی امیدوارم که این روند می‌تواند در آینده تغییر کند و کشور به اقناع برسد.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه