لوگو سایت

بیانیه تند ظریف علیه اسرائیل


به گزارش اقتصادنیوز ، محمد جواد ظریف در بیانیه خود که توسط مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در نشست فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: من از برگزاری به موقع این نشست که جهان شاهد قساوت سهمگینی است که از طرف رژیم اسرائیل علیه بی‌گناهان فلسطینی مرتکب می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: برای بیش از هفت دهه، سیاست‌ها و اقدامات بی‌رحمانه اسرائیلی به طور اساسی حقوق بشری و کرامت مردم فلسطین را نقض کرده است. در نتیجه، فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان، دارایی‌ها و مشاغل خودشان محروم شده‌اند در حالیکه با زور از خانه‌هایشان بیرون رانده می‌شوند و هدف خشونت، ترور و ارعاب قرار می‌گیرند.

ظریف اضافه کرد: رژیم اسرائیل، مطابق با سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه آپارتاید تحت عنوان “یک کشور یهودی”، هرگونه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را نفی کرده است.  علاوه بر این، اقدامات و تحریکات بی سابقه‌ای برای تسریع در یهودی سازی القدس الشریف و تغییر ترکیب جمعیتی آن از طریق حذف مسیحیان و مسلمانان فلسطینی در این شهر مقدس انجام داده است.

وی اظهار کرد: طی هفته گذشته ، نیروهای اسرائیلی نوار غزه ، بزرگترین زندان رو باز جهان را بمباران و از طریق انجام جنگی نامتناسب با استفاده از سلاح های پیشرفته به بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین حالت، صدها فلسطینی را قتل عام و هزاران غیرنظامی را زخمی کرده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در بحبوحه همه‌گیری فعلی، حمله نظامی اسرائیل علیه غزه، هزاران خانه را ویران، ساختمان‌های مسکونی و تجاری از جمله محل اقامت روزنامه نگاران را تخریب کرده و  به سایر زیرساخت های حیاتی غیرنظامی با نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه آسیب رسانده است.  آنها حتی رئیس تیم پاسخ به کووید-۱۹ غزه را نیز کشتند.

ظریف تصریح کرد: با این وجود، شورای امنیت با وجود ادامه آوارگی گسترده، اشغال و آزار و اذیت مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل، همچنان از سوی ایالات متحده برای اجرای وظایف خود طبق منشور ملل متحد و مسئولیت خود در جلوگیری از نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد منع می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، مجمع عمومی به عنوان وجدان جمعی جامعه بین المللی، مسئولیت حیاتی در محکومیت تجاوزات نظامی اسرائیل و پاکسازی قومی آن و اتخاذ اقدامات لازم برای پاسخگویی اسرائیل در قبال جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رویکرد غیراخلاقی برخی دولت‌های غربی در برابر سازی قربانیان با مجرمان، مذموم ، ناعادلانه و ناپذیرفتنی است، گفت:  انکار عدم تقارن کامل در وضعیت یک اشغالگر و ستمگر نسبت به مردم تحت اشغال ستم نه تنها نفاق و فقدان قطب نمای اخلاقی را آشکار می‌کند، بلکه آنها را شریک جنایات علیه فلسطینیان می‌سازد.  

ظریف افزود: ما تأکید می‌کنیم که مردم فلسطین کاملاً حق دفاع از خود و نادیده گرفتن شگردهای استبدادی این رژیم نژادپرستانه آپارتاید را دارند.  غصب محله دیگر عرب‌ها در اطراف مسجد الاقصی، بیهوده بودن عادی‌سازی برخی از کشورهای عربی را ثابت می‌کند.

وی ادامه داد:  بدیهی است که تنها راه صلح در فلسطین، برگزاری همه پرسی در میان همه ساکنان فلسطین، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان از جمله آوارگان فلسطینی و مهاجران است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:ایران بار دیگر بر حمایت قاطع خود و همبستگی با آرمان فلسطین و بر تعهد خود برای ادامه حمایت از ملت فلسطین در تلاش برای دستیابی به حقوق مسلم و آمال و آرزوهای مشروع ملی از جمله حق آنها برای  تعیین سرنوشت، آزادی و استقلال در کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف تأکید می‌کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه