لوگو سایت

گفتگوی تلفنی سیسی با بایدن و گوترش


 اسکای نیوز گزارش داد، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در توییتی نوشت: من و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ساختار آتش‌بس میان اسرائیل و غزه گفتگو کردیم. ما دیدگاه یکسانی درباره لزوم اداره نزاع میان تمام طرف‌ها با روش‌های دیپلماتیک داشتیم و این نشان دهنده عمق روابط استراتژیک میان مصر و آمریکا است.

وی افزود: من خواهان تقویت روابط و تحقق منافع مشترک هستم و از نقش بایدن در موفقیت طرح مصر برای آتش‌بس قدردانی می‌کنم. 

سیسی ابراز امیدواری کرد که همکاری میان دو کشور برای تحقق موفقیت‌های مشترک که باعث تحکیم صلح عادلانه وفراگیر در منطقه شود، ادامه یابد.

پیش از این بایدن نقش قاهره در رسیدن به توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را که از صبح امروز(جمعه) وارد مرحله اجرایی شده، ستود و گفت که با سیسی گفتگوی تلفنی داشته است.

همچنین سیسی پنجشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره خطر پیامدهای منفی تحولات اخیر برای امنیت منطقه‌ای و تأثیر آن بر وخامت اوضاع انسانی معیشتی در داخل نوار غزه گفتگوی تلفنی کرد.

سیسی گفت: مصر در حال حاضر نهایت تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها از طریق افزایش تماس‌ها با تمام طرف‌ها به کار می‌گیرد و از تمام تلاش‌های بین المللی برای پایان تنش کنونی حمایت می‌کند.

سیسی بر ثبات موضع کشورش درباره حل عادلانه مسئله فلسطین و تشکیل کشور فلسطین براساس قطعنامه‌های بین المللی تأکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت افزایش تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای ترغیب رژیم صهیونیستی به توقف درگیری‌ها با گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و غزه تأکید کردند.

گوترش بر تمایل سازمان ملل برای کمک به تلاش‌های کنونی مصر جهت رسیدن به توافق آتش‌بس میان دو طرف تأکید و از طرح اخیر سیسی برای بازسازی اراضی فلسطین با ۵۰۰ میلیون دلار قدردانی کرد.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه