لوگو سایت

آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد


بلومبرگ به نقل از اظهارات روز پنجشنبه این مقام آمریکایی مدعی شد این دو فرمانده یمنی هدایت حملات در استان نفت خیز معاریب در یمن را برعهده داشته اند.

بلومبرگ افزود: لندرکنیگ از ارائه جزییات بیشتری درباره مجازات تحریم ها علیه محمد عبدالکریم الغماری رئیس ستاد ارتش یمن و یوسف المدنی فرمانده منطقه نظامی متشکل از شهر بندری حدیده کانون درگیری ها خودداری کرد.

معاریب از طریق یک خط لوله نفتی به حدیده متصل می شود.

لندرکینگ از همه گروه های درگیری برای آتش بس دعوت کرد و گفت آمریکا از بازگشایی همه بنادر و فرودگاه ها در یمن برای فعالیت های تجاری و کمک های انسان دوستانه حمایت می کند.

تحریم جدید آمریکا علیه این دو مقام حزب الله در حالی اعلام شده که الیزابت وارن و ۱۵ نفر از سناتورهای دموکرات آمریکایی از بایدن خواسته اند از ابزار دیپلماتیک از جمله  کاهش فروش سلاح به عربستان و توقف همکاری نظامی برای پایان دادن به محاصره عربستان در یمن استفاده کند. عربستان در تشدید درد و رنج ناشی از فقدان کمک های انسان دوستانه در یمن مقصر شناخته می شود.

لندرکینگ همچنین گفت مذاکراتی که با میانجی گری بغداد بین عربستان و ایران انجام می شود «بالقوه نقش سازنده ای دارد» که می تواند تنش ها در منطقه را کاهش داده و بر یمن تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عربستان از ۶ فروردین ۹۴ تحت پوشش  ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با کمک و مجوز واشنگتن  حملات گسترده‌ به  یمن را اغاز کرد که با محکومیت چند باره سازمان جهانی بهداشت و یونیسف مواجه شده است.

جنبش انصار الله یمن در موضع گیری های قبلی خود علیه تحریم های آمریکا ضمن محکومیت آن گفته است که این اقدام واشنگتن با ادعای این کشور و ابراز تمایل به برقراری صلح در یمن در تضاد است.

آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه