لوگو سایت

دهلی وجود ویروس جهش یافته هندی را رد کرد


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از هندوستان تایمز، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند جمعه شب از تمام رسانه‌های اجتماعی این کشور خواست فورا همه مطالبی را که در آن نام، اشاره یا دلالت به B.۱.۶۱۷ “نوع هندی” ویروس کرونا دارد حذف کنند.

در نامه وزارت الکترونیک هند آمده است، یک بیانیه نادرست در حال پخش آنلاین بیانگر این است که “نوع هندی” ویروس کرونا در کشورها در حال گسترش است. این کاملاً نادرست است، از نظر علمی و سازمان جهانی بهداشت (WHO) چنین ویروسی وجود ندارد.

این وزارتخانه تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت در هیچ یک از گزارش های خود اصطلاح “نوع ویروس هند” را با نوع B.۱.۶۱۷ ویروس کرونا مرتبط ندانسته است.

گزارش هند در مورد نادرست بودن انتشار ویروس جهش یافته کرونا هندی در جهان در حالی مطرح می شود که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در اجلاس مجازی گروه ۲۰ اعلام کرد که ویروس کرونا هندی از ویروس جهش یافته کووید ۱۹ در انگلیس بسیار تهاجمی‌تر است.

به دنبال شیوع کرونا در هند در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۹ هزار و ۲۶۹ نفر به کووید ۱۹مبتلا  شده و چهار هزار و ۲۰۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در هند به ۲۶ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۷۴ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۲۹۱ هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در هند ۲۲ میلیون و ۷۰۵ هزار نفر گزارش شده است.

 



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه