لوگو سایت

خودکشی رهبر گروه تروریستی معروف آفریقا


پس از آنکه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که رهبر گروه تروریستی بوکوحرام کشته شده است، ارتش نیجریه اعلام کرد، در حال انجام تحقیقات در مورد این ادعا است.

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال به نقل از یادداشت‌های اطلاعات خارجی و آژانس جاسوسی آفریقای غربی گزارش داد که “ابوبکر شکائو” رهبر گروه تروریستی بوکوحرام برای گرفتار نشدن در دست گروه‌های رقیب خودکشی کرده است.

اگرچه تا کنون دولت نیجریه و گروه‌های تروریستی بوکوحرام و داعش این خبر را تایید نکرده‌اند، اما وال استریت ژورنال با ردیابی تماس رهگیری شده میان شورشیان خبر مرگ رهبر بوکوحرام را تایید می‌کند.

محمد پریما سخنگوی ارتش نیجریه در مورد مرگ رهبر بوکوحرام گفت: ما با دقت در حال بررسی این موضوع هستیم زیرا در گذشته ما گزارش داده‌بودیم که او مرده اما دوباره بازگشته است.

یک گزارش داخلی آژانس اطلاعاتی نیجریه که یک نسخه از آن به دست واشنگتن پست رسیده حاکی است که شکائو روز چهارشنبه برای گرفتار نشدن در دست نیروهای داعش در آفریقای غربی اقدام به خودکشی کرده است.

بوکو حرام یک گروه شورشی و تروریستی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است. این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی تأسیس شده و پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در سال ۱۳۹۴ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به (( ولایت مغرب آفریقا دولت اسلامی)) تغییر داد.​



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه