لوگو سایت

به دلیل این اشتباهات رژیم می گیرید اما لاغر نمی شوید


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، میل به لاغری به ویژه در فصل بهار و تابستان مشهود است. 

هر روز به باشگاه رفتن، آزمایش رژیم‌های غذایی سریع یا حتی رژیم روزه از جمله راه حل‌هایی است که افراد از آن استفاده می‌کند اما پس از چندین هفته رژیم سخت، معلوم می‌شود که وزن و حجم کمر همانند قبل باقی می‌ماند، این حالت بسیار ناامید کننده است.

پزشک آمریکایی مایکل موری چندین اشتباه را فاش کرد که افرادی که می‌خواهند لاغر شوند را ذکر کرده است: اولین و رایج‌ترین اشتباه کاهش شدید میزان کالری رژیم غذایی است. این به نظر منطقی می‌رسد، اما با کاهش بیش از نصف کالری مصرفی، بدن را در حالت استرس قرار داده است و متابولیسم بدن را کند می‌کند. بنابراین، بهترین راه حل کاهش کالری به تدریج است و نان سفید را با غلات کامل جایگزین کنید.

اشتباه دوم، تغذیه کم است. اعتقاد بر این است که با تغییر دادن به وعده‌های غذایی مکرر در بخش‌های کوچک، می‌توانید به راحتی و بدون درد وزن خود را کاهش دهید. با این حال، در عمل همان میزان غذا با تعداد آن‌ها در طول روز افزایش می‌یابد که منجر به کاهش وزن نمی‌شود، بلکه منجر به افزایش وزن می‌شود.

راه حل آن خوردن متناوب و اختصاص سه وعده غذایی مشخص صبحانه، ناهار و شام بوده و بهتر است تنقلات را به کلی حذف کنید یا یک مشت آجیل برای این کار بگذارید و چند وعده زیاد نخورید.

ترجیح دادن محصولات لبنی کم چرب اشتباه بزرگی است. اولاً، غالباً قند به غذا‌های کم چرب اضافه می‌شود تا طعم و مزه آن خوب شود. ثانیاً، چربی‌ها دارای ارزش غذایی بالا و اشباع مدت طولانی هستند و باعث از بین رفتن ناگهانی گرسنگی می‌شوند. محصولات لبنی کم چربی حاوی کالری کمتری هستند، به این معنی که از شدت گرسنگی بیشتر درب یخچال را بیشتر باز می‌کنید.

اشتباه شماره چهار: از کربوهیدرات نیز نترسید. سبزیجات، میوه‌ها و غلات گلوکز را برای عضلات و مغز ما تأمین می‌کنند. آن‌ها انرژی تأمین می‌کنند و برخلاف شکلات‌ها و بیسکویت ها به سرعت جذب نمی‌شوند. کربوهیدرات‌های پیچیده برای مدت طولانی معده را پر می‌کنند و تقویت انرژی لازم را فراهم می‌کنند.

و آخرین اشتباه عدم نوشیدن آب کافی است. بدن به دلیل کمبود آب احساس گرسنگی می‌کند. پرهیز از غذا‌های نمکی، شیرین، دودی و همچنین قهوه و الکل به حفظ آب در بدن نیز کمک می‌کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه