لوگو سایت

واکسیناسیون پرسنل مراکز درمانی و مطب ها


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، در پنجاه و دومین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات عدیده دستیاران و تشکیل کارگروه فوری برای سازماندهی به معضلات این قشر، بیان کرد: جلساتی با نمایندگان دستیاران تشکیل داده و مشکلات آنها را به صورت آیتم بندی استخراج نمودیم و در جلساتی که با مسئولین وزارت بهداشت نیز داشتیم به لحاظ کارشناسی معضلات این گروه حول سه محور اصلی معیشتی، حقوقی و آینده شغلی دسته بندی شد و به طور مشخص ۴۵ آیتم داریم که مباحث کارشناسی و عملی روی این موارد در حال بررسی و انجام است.

وی همچنین به مصوبات شورای عالی نظام پزشکی در خصوص دستیاران اشاره کرد و افزود: تخفیف یا عدم دریافت حق عضویت و در نظر گرفتن فشار روانی حاصل از معیشت و شغل تلقی کردن دستیاری از جمله مواردی است که همواره از سوی شورای عالی سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر دفتر دستیاری در این سازمان به منظور پیگیری مطالبات دستیاران فعال است، ادامه داد: دستیاران نیازمند پایگاهی هستند تا مطالباتشان به صورت مدنی و قانونی پیگیری شود.

وی با گریزی به مصوبه طرح جوانی جمعیت ادامه داد: با انجمن‌های مرتبط از جمله اخلاق پزشکی، ژنتیک و زنان وارد مذاکره شده و جلساتی داشتیم تا از نظر فنی و کارشناسی ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

ظفرقندی تصریح کرد: این قانون ۷۵ ماده دارد که ۵۱ ماده آن تاکنون مورد بازبینی قرار گرفته و نکات اصلاحی مطرح شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در خصوص واکسیناسیون اعضای سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: واکسیناسیون کادر درمان بخش خصوصی کار بزرگی است که با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است و سبب ارتباط خوبی بین جامعه پزشکی و سازمان شد.

ظفرقندی در خصوص واکسیناسیون پرسنل مراکز درمانی و مطب‌ها بیان کرد: در مورد پرسنل پیگیری‌های لازم انجام شده و در حال جمع آوری اطلاعات آنان هستیم تا به وزارت بهداشت منتقل کنیم و به زودی واکسیناسیون آنها نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص نسخه الکترونیک یادآور شد: اجرای نسخه الکترونیک تکلیف قانونی مجلس و قانون برنامه است که اجرای آن به دولت (وزارت بهداشت و بیمه‌ها) محول شده است و سازمان نظام پزشکی نقش اجرایی در این زمینه بر عهده ندارد، اما نظرات کارشناسی خود یعنی اقدامات ضروری و تسهیلی را جهت تعامل منطقی‌تر بیان می‌کند.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه