لوگو سایت

بورس در خلا اطلاعاتی انتخابات/ ریزش شاخص شدت گرفت


شاخص کل نیز با معیار هم وزن با کاهش ۳ هزار و ۹۵۳ واحد به رقم ۳۸۸ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که شامل ارزش روز شرکت‌های بورسی است به بیش از ۴ میلیون و ۴۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

درخواست یک کارشناس: کاندیداها موضع خود را نسبت به بورس مشخص کنند

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹ میلیارد تومان رسید.

مصطفی صفاری با اشاره به این که بازار کاملا در خلا اطلاعاتی به سر می‌برد گفت: نه کاندیداهای انتخابات معلوم است و نه موضع آن‌ها در برابر بازار سرمایه. بازار باید صبور باشد تا اطلاعات بیشتری وارد بازار شود. به نظرم اکثر کاندیداها از بازار سرمایه حمایت خواهند کرد و پس از شفافیت موضع کاندیداها بازار روند بهتری طی می‌کند.

وی افزود: البته صرف حمایت کاندیداها نمی‌تواند باعث مثبت شدن بازار شود چرا که عوامل اقتصادی مثل نبود نقدینگی در روند کنونی بازار نقش مهمی دارد. اما این شفافیت موضع دولت بعدی امید را به بازار برمی‌گرداند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص رفتار حقوقی‌ها اظهار کرد: حقوقی‌ها برخورد منفعلی نسبت به بازار دارند و فقط نظاره‌گر هستند. به هر حال وعده‌ای هم که سازمان بورس مبنی بر انتشار اوراق توسط حقوقی‌ها داد که از سهام خود حمایت کنند، تحقق پیدا نکرد. البته در سیاست‌گذاران بورسی هم این انفعال مشهود است.

وی افزود: سیاست‌گذاران بورسی مصوب کردند که به هولدینگ‌ها اجازه داده شود اوراق منتشر کنند و سهام بخرند اما فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است. در حال حاضر نیاز است که در تصمیم‌گیری‌های خود تعجیل کنند.

صفاری بیان کرد: بازار تا انتهای سال بیشترین بازدهی را نسبت به تمام بازارها خواهد داشت. چرا که قیمت سهام با توجه به تورم و کاهش ارزش پول، بسیار پایین آمده است.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه