لوگو سایت

برنامه‌ریزی برای سفر تا چه اندازه شدنی است؟


در هر حالتی هم دلپذیر است و طرفداران مخصوص به خودش را دارد. اما برای کسانی که دوست دارند سفرشان را در بهترین شکل ممکن و با پیش‌بینی دقیق همه چیز انجام دهند، برنامه‌ریزی بهترین کار است. در سفرهای خارجی، حتی برای سفر به کشورهای همسایه مثل عمان (مسقط) نیز شما برنامه‌ریزی نیاز دارید.

اما سوالی که ذهن بسیاری از عاشقان سفر را به خودش مشغول می‌کند این است که برنامه‌ریزی برای سفر تا چه اندازه شدنی است؟ اصلا برای برنامه‌ریزی کردن و رفتن به سفر چه کارهای مهمی را باید انجام داد؟

برای آنکه به پاسخ این سوال برسید، ادامه این مطلب را در فلایتیو بخوانید:

چطور برای سفر برنامه‌ریزی کنیم؟

آدم‌های زیادی وجود دارند که سفر را به عنوان یک سبک زندگی جذاب و هیجان‌انگیز انتخاب کرده‌اند. اما بسیاری از افراد در برخورد با کسانی که زیاد به سفر می‌روند، درباره برنامه‌ریزی برای سفر  امکان‌پذیر بودن آن می‌پرسند. رفتن به سفر و برنامه‌ریزی برای آن اصول و قواعد خاص خودش را دارد که با انجام آن‌ها، برنامه‌ریزی برای سفر ممکن می‌شود:

۱. مقصد خودتان را انتخاب کنید!

اولین قدم برای برنامه‌ریزی سفر یافتن و مشخص کردن دقیق مقصد است. بسیاری از افراد فقط می‌دانند که قصد سفر دارند! اما تا مدت‌ها مقصد مشخصی را در نظر ندارند و نمی‌دانند به کجا سفر کنند. پس بهتر است به جای اینکه فقط بگویید «دلم یک سفر تابستانی می‌خواهد» یا «در فلان ماه می‌خواهم به سفر بروم»، مقصد دقیق سفرتان را مشخص کنید تا از سردرگمی رها شوید و مراحل بعدی را بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید.

۲. مدت زمان سفر را مشخص کنید

اگر‌ می‌خواهید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بهتر است مدت زمان سفر را مشخص کنید. با این کار می‌توانید هزینه کلی سفر را هم تخمین بزنید. بعد از مشخص کردن مقصد، از خودتان بپرسید که چه مدت را در سفر خواهم بود؟ آیا قرار است سه روز بمانم؟ یا یک هفته یا …؟

پاسخ دادن به این سوال به شما کمک می‌کند که میزان ذخیره پول و زمانی را که برای جمع کردن آن نیاز دارید مشخص کنید.

۳. از همین امروز پس‌انداز کنید

اگرچه این روزها سفرهای ارزان و کم‌خرج بسیار رایج شده و به عنوان یک نوع خاص و محبوب سفر شناخته می‌شود، اما همچنان داشتن پول و پس‌انداز کردن آن، برای رفتن به سفر مهم است. برای آنکه برنامه‌ریزی سفر را امکان‌پذیر کنید، بهتر است به فکر پس‌انداز کردن باشید. یک قلک، جعبه پس‌انداز سفر یا یک حساب بانکی مشخص را برای پس‌انداز پول کنار بگذارید و هفتگی یا ماهانه، مبلغ مشخصی را درون آن بریزید. با خودتان قرار بگذارید که تا زمان رفتن به سفر، از پس‌انداز خود خرج نکنید. 

۴. مشخص کنید که به تنهایی سفر می‌کنید یا همسفر دارید

اینکه به تنهایی سفر می‌کنید یا همسفر دارید، می‌تواند برنامه‌ریزی سفر شما را تغییر دهد. سفرهای دسته‌جمعی و یا سفر با یک همسفر همراه، کار برنامه‌ریزی را آسان‌تر و کارها را میان آدم‌ها تقسیم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید سفر و نیازمندی‌هایش را از ابعاد مختلف و دیدگاه‌های گوناگون بررسی کنید. همچنین این کار کمک می‌کند که پس‌انداز کردن را بهتر و با بودجه بیشتری انجام دهید و در نهایت به هدفی که دارید برسید.

۵. هزینه‌ها را تخمین بزنید

اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی برای سفر را امکان‌پذیر کنید و تجربه یک مسافرت جذاب و ماندگار را بچشید، باید هزینه‌های احتمالی را تخمین بزنید. به همه چیز با دید باز نگاه کنید و هر آنچه را که فکر می‌کنید هزینه‌بردار است در نظر بگیرید. درباره شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید، به خوبی تحقیق کنید تا بدانید مقصد شما جزو مقصدهای ارزان است یا گران! هزینه پروازها، اقامت، هتل و هاستل، خرج‌های جاری و هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و خورد و خوراک را بررسی کنید و حتی کوچک‌ترین هزینه‌ها را از قلم نیندازید. با این کار نیمی از مسیر برنامه‌ریزی را می‌روید.

۶. پیش از سفر، پرواز، بلیط قطار و اتوبوس و محل اقامتتان را رزرو کنید

برنامه‌ریزی برای سفر با رزرو بلیط و اقامتگاه ممکن می‌شود. این موضوع که شما دقیقا بدانید چگونه و با چه وسیله‌ای سفر می‌کنید و پس از رسیدن به مقصد قرار است به کدام سمت بروید بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد بلیط سفر و اقامتگاهتان را در مبدا مشخص کنید.

۷. بدانید که در طول قصد انجام که کارهایی را دارید

مشخص کردن تقریبی کارهایی که قصد دارید در طول سفر انجام دهید، دید بهتری از سفر، هزینه‌ها و تفریحات به شما می‌دهد. متناسب با جایی که به آن سفر می‌کنید، تفریحات، کارها و برنامه‌هایتان را مشخص کنید. این کار هم به منظم بودن برنامه‌های سفر شما کمک می‌کند و هم می‌توانید دید خوبی را نسبت به هزینه‌های احتمالی داشته باشید.

سخن آخر

بسیاری از افرادی که زیاد به سفر می‌روند، برنامه‌ریزی کردن را به عنوان بهترین کار برای تجربه یک سفر لذتبخش می‌شناسند. همین چند اقدام به ظاهر کوچک و ساده، برنامه‌ریزی را برای رفتن به مسافرت، شدنی خواهد کرد.

در این مطلب از فلایتیو همه نکاتی را که به برنامه‌ریزی جهت رفتن به سفر کمک می‌کنند، برای شما بیان کردیم. با به کار بردن این ترفندها و دقت در انجام آن‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی برای سفر را امکانپذیر و جذاب‌ترین لذت‌ها را در جایی دور از خانه‌تان تجربه کنید. برای آشنایی با تفریحات مسقط کلیک کنید.



منبع خبر

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه